Megfelelnek-e a hűségszerződések az előírtaknak, érthetőek, átláthatóak és értelmezhetőek-e azok a fogyasztók számára; ezek vizsgálatára különös hangsúlyt fektet idén a Nemzeti Hírközlési Hatóság - mondta az InfoRádiónak a szervezet szóvivője.
Márton György hozzátette: a hűségszerződésből ki kell derülnie még az aláírás előtt, hogy az ügyfél mire számíthat annak lejártakor, és az, hogy milyen kötbérfizetési feltételekkel lehet felmondani a kötelezettséget.
Az NHH szóvivője szerint a leggyakoribb hiba, hogy a hűségszerződések szövege nem érthető és áttekinthető az ügyfelek számára.
Márton György úgy véli: egy előfizetőtől az ugyan elvárható, hogy átolvassa az általános szerződési feltételeket, a kritikus pontokat azonban tisztázni kellene az egyedi előfizetői szerződésben, valamint az általános szerződési feltételekből készített rövidített kivonatban is.
Hanganyag: Panulin Ildikó