A versenyhivatal szóvivője az InfoRádióban elmondta: tavaly a cég a kábeltelevíziós és telefonszolgáltatás együttes igénybevételéről közzétett reklámjaiban nem, vagy nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az ígért kedvezményeket csak hűségnyilatkozat aláírása után lehet igénybe venni.
Az eljárásban a versenyhatóság a többi között azt is megállapította: a UPC nem megfelelően közölte azt sem, hogy a kedvezményes időszak meddig tart. Az sem derült ki, hogy az akció csak az új előfizetőkre vonatkozik, vagy a régiekre is - tette hozzá Mihálovits András.
A büntetés összegének meghatározásakor a Gazdasági Versenyhivatal figyelembe vette, hogy a kábeltelevíziózás területén piacvezető vállalkozásról van szó, és hogy a UPC-t már korábban is elmarasztalták.
Kérdésre válaszolva a szóvivő ugyanakkor elismerte, hogy a fogyasztókat leginkább csak önmaguk védhetik meg, mindenkinek alaposan tájékozódnia kell a szerződéskötés előtt, és el kell olvasnia az apró betűs részt is.
Hanganyag: Kaputa Júlia