A változtatások között szerepel például, hogy megszűnik a teljes hiteldíjmutató, azaz a THM sávos feltüntetése - mondta az InfoRádióban Földi Tamás. A jövőben tehát nem találkozhatunk olyan hirdetésekkel, amelyekben a többi mellett az szerepel: THM 10-40 százalék, ezek ugyanis nem sokat mondanak az ügyfeleknek.
Emellett, ha a bank egy rövid időszakra akciót hirdet, akkor csak erre az időszakra tüntetheti fel a kamatokat. Ezentúl a feltételekhez kötött kedvezményeknél is fel kell tüntetni, hogy a részletekről hol tájékozódhat a vásárló.
Bár a változtatás célja az, hogy az ügyfelek számára átláthatóbbak legyenek a banki szolgáltatások, elképzelhető, hogy sokan bonyolultabbnak látnak majd egyes hirdetéseket. A hitelkártya-kedvezmények esetében például a reklámokban fel kell tüntetni a kedvezményes és a kedvezmény nélküli kamatokat is, így a fogyasztó több mutatóval találja majd szemben magát, mint eddig.
Hanganyag: Panulin Ildikó