Sokkal inkább a felsővezetők hozzáállása, és nem a magas fizetés tartja a munkahelyen a dolgozókat - mondta el az InfoRádióban Malzeniczky Erzsébet, a felmérést készítő cég tanácsadója.
Hosszú távon sokkal nagyobb megtartó ereje van annak, ha a vállalat a legértékesebb erőforrásnak a munkavállalót tekinti, mint a magas fizetésnek.
Ha egy dolgozó azt érzi, hogy az ő érdekeit is figyelembe veszik, kikérik a véleményüket, és tájékoztatják a vállalatnál várható változásokról, kitart munkahelye mellett, még akkor is, ha máshol kicsivel többet keresne.
A Hewitt hét éve méri fel a magyar munkavállalók elégedettségét. Ennek során azt tapasztalták, hogy 2001-tól az elmúlt évig folyamatosan csökkent a dolgozók elkötelezettsége, tavaly azonban a megszorító intézkedések hatására a munkavállalók értékesebbnek ítélték meg a biztos állásukat, mint korábban.
A nagyvállalati kategóriában az első helyet a Market Építő Zrt., a másodikat Mars Magyarország Értékesítő Bt., a harmadikat pedig a Lilly Hungária Kft. szerezte meg, a kis- és közepes vállalatok között pedig az élen a Debreceni Hőszolgáltató Zrt., a második helyen a Develor Tanácsadó Zrt., a harmadikon pedig a Wrigley Hungária Kft. szerezte meg.
Hanganyag: Albert Dénes