A Toyota az idén világszerte várhatóan 8,54 millió járművet értékesít, a General Motors 8,53 milliót, és ezzel a második helyre szorul.
A profitban máris kevésbé szoros a verseny: a japán cég tavaly 13 milliárd, míg amerikai riválisa csak 2,5 milliárd dollár többletet termelt. A General Morors a 2005-ös, 10,6 milliárd dolláros veszteség után 33 ezer munkahely megszüntetésével tudott lefaragni 9 milliárd dollárnyi kiadást.
A Toyota növekedett, a General Motors gyárakat zárt be
A Toyota néhány hete nyitotta meg nyolcadik, 1,3 milliárd dolláros észak-amerikai összeszerelő üzemét Mississippiben, a General Motors ezzel szemben sorra zárja be gyárait. Sean McAlinden, az amerikai Autóipari Kutató Központ közgazdásza szerint Henry Ford óta egyetlen cég sem tudott olyan növekedést produkálni, mint a Toyota.
A Newsweek szerint az amerikai és a japán gazdaság két
zászlóshajója közötti helycserét sok, egyébként fontos részleten kívül az az egyszerű tény magyarázza, hogy a Toyota olcsóbban képes kocsit előállítani, mint a detroiti óriás.
Amerika kedvenc márkája
A japán cégnek 50 évbe került, hogy elérjen a csúcsra - Amerikában 1957-ben debütált a kicsiny, 60 lóerős Toyota Crown -, és növekedése azóta is töretlen.
A távol-keleti márka szuperhatékony gyártási módszert fejlesztett ki, amelyben a munkások például naponta ezerszer ellenőrzik a gyártósorokat a hibák kiszűrésére. A General Motors megpróbálta másolni a módszert, sikertelenül.
A Toyoták értékállósága legendás, egy hároméves japán kocsi az eredeti árának az 52 százalékát tartja meg, míg a General Motorsnál ez 43 százalék.
Az utóbbi öt évben a Toyota Camry volt Amerika kedvenc autója, ebből tavaly 35 százalékkal többet adtak el, mint a General Motors vezető modelljéből, a Chevy Impalából.
Meglepő okból gyulladhatott ki a miskolci barlangfürdő