eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Kéttized százalékos infláció júliusban

A fogyasztói árak júliusban 0,2 százalékkal emelkedtek júniushoz képest, és 3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi szintet - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az elemzők 2,8-2,9 százalékos 12 havi inflációt vártak.

Júliusban a szezonálisan kiigazított "alapdrágulás" 0,5 százalék volt, a maginfláció 2005 júliusához viszonyítva 1,9 százalékot tett ki.

Az év első hét hónapjában 2,6 százalékkal emelkedtek az árak.

A fogyasztói árak júniusban 0,3 százalékkal nőttek az egy hónappal korábbihoz képest, és 2,8 százalékkal haladták meg a 2005. júniusi szintet.

Tavaly júliusban a havi árindex nulla volt, a 12 havi árindex pedig 3,7 százalék.

Júliusban egy hónap alatt az élelmiszerek árai 0,4 százalékkal csökkentek.

Az idényáras élelmiszerek ára 12,2 százalékkal, a sertészsiradéké 2,2 százalékkal csökkent. Ezzel szemben 9,7 százalékkal nőtt a péksütemények, 6,6 százalékkal a sertéshús, 4,8 százalékkal a cukor, 4,6 százalékkal a baromfihús, 3,9 százalékkal a kenyér és 3 százalékkal a liszt ára.

Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek árai az előző hónaphoz képest 1,7 százalékkal nőttek.

Júniushoz képest csökkentek az árak a ruházkodási cikkek és a tartós fogyasztási cikkek körében. A szeszes italok, dohányáruk és a háztartási energia árak egyaránt 0,1 százalékkal nőttek.

Az üzemanyagárak 4,9 százalékkal, az üdülési szolgáltatások árai pedig 9,6 százalékkal emelkedtek egy hónap alatt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×