Infostart.hu
eur:
387.5
usd:
330.63
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola

A tévék harapják a legnagyobbat a reklámtortából

Eddig csak becsülni lehetett a hazai elektronikus média reklámbevételeit, az Ernst and Young viszont elkészítette az első, tényekre támaszkodó felmérést. E szerint tavaly a magyar televíziók és a három nagy kereskedelmi rádió nettó reklámbevétele 68,3 milliárd forint volt - mondta az Infórádiónak Keserű Csaba, az Ernst and Young üzletágigazgatója.

Közel hétszer annyi a reklámbevétele a televízóknak, mint a rádióknak - derült ki a felmérésből.

Keserű Csaba elmondta, hogy a televíziós reklámpiac összesített értéke 60 milliárd 447 millió forint, a rádiósé pedig 7 milliárd 789 millió.

Csak a pénzbevételt akarták mérni

Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy ez úgynevezett "net-net bevétel" tehát az ügynökségi díjjal és egyéb kedvezményekkel csökkentett bevétel.

Azaz, nem tartalmaz bartert, sms-t, emelt díjas telefont, tehát nem tartalmaz más bevételt, csak az úgynevezett cash-bevételt.

Emellett a felmérés a teljes televíziós szegmenst felöleli, míg, a rádiók közül csak a három nagy kereskedelmi, vagyis a Danubius, a Juventus és a Sláger szolgáltatott adatot.

Nem tudni, mennyire elterjedt a barter

A reklámtortáról eddig ismert számadatokkal kapcsolatban Keserű Csaba elmondta, hogy "eddig különböző becslések voltak, és tényleges adatot nem publikáltak. A bruttó bevételi adatoktól lényegesen alacsonyabbak ezek természetesen, annál is inkább, mivel csak a pénzbevételeket tartalmazzák, ami lényegesen kevesebb, mint a bruttó bevétel."

"A mi feladatunk és a mi célunk az volt, hogy egyértelműen a nettó bevételt mérjük, ami azt mutatja, hogy a televízióknak és a rádióknak mekkora tényleges pénzbevétele származik" - mondta.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: siker, nem kap hadüzenetet Oroszország a vagyona felolvasztásával, a V3 pedig kimaradt a hadikölcsönből

Orbán Viktor: siker, nem kap hadüzenetet Oroszország a vagyona felolvasztásával, a V3 pedig kimaradt a hadikölcsönből

A befagyasztott orosz vagyon felhasználása Ukrajna céljaira hadüzenetként értelmezhető, azonnal belerántott volna bennünket egy háborúba, ettől sikerült megóvni magunkat, ez egy nagyszerű siker - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök Brüsszelben péntek hajnalban.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Rövidebb várólisták, nagyobb hatékonyság: hol hoz az AI azonnali javulást a magyar egészségügyben?

Rövidebb várólisták, nagyobb hatékonyság: hol hoz az AI azonnali javulást a magyar egészségügyben?

Negyedszázad után a diagnosztika érezhetően emberközpontúbb, az orvosi képalkotó felvételek, mint a CT, az MR, a PET-CT vagy az ultrahang a kontúrok kisebb elmosódásával, több látható részlettel készülnek, így az orvosi döntések is gyorsabbak és hatékonyabbak. Földvári Jutas Szvilent, a GE HealthCare Közép- és Kelet-Európáért felelős ügyvezetőjét többek között arról kérdeztük, mérsékelheti-e a mesterséges intelligencia az egészségügyi egyenlőtlenségeket, megoldást kínálhat-e a szakemberhiányra, hol látja a legnagyobb nyereséget, és hol a leginkább kezelendő kockázatokat az egészségügy digitális átalakulásában. Ezen kívül szó esett a hazai egyetemi együttműködésekből született világpiaci megoldásokról, valamint a személyre szabott terápiák térnyeréséről is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×