A Microsoft eddig szinte mindent elkövetett, hogy rábírja a felhasználókat a Bing kereső és az Edge böngésző használatára, és ne a Google és Chrome kombót válasszák - írja a Neowin cikke nyomán a hvg.hu.
Az egyik módszer az volt, amivel azt próbálta megakadályozni a Microsoft, hogy a felhasználók csupán a Chrome böngésző letöltésére használják az Edge-et. Azonban ez erősen vitatható volt, ugyanis abból állt, hogy a Chrome letöltőoldalára beszúrtak egy Edge-hirdetést. Ez a gyakorlatban úgy jelent meg a felhasználóknál, mintha maga a Google ajánlaná a Microsoft böngészőjét, holott ez nincs így. Az üzenet arról próbálta meggyőzni az embereket, hogy maradjanak az Edge használatánál.
Akkor is hasonlót lehetett tapasztalni, amikor a Bing-ben az emberek rákerestek a Chrome-ra: a Microsoft egy hatalmas üzenetben taglalta a felhasználóknak a kereső tetején, hogy miért kéne maradniuk az Edge-nél.
A Microsoft hol erősebbe, hol gyengébben, de körülbelül két éve folyamatosan csinálta mindezt, most viszont hirtelen az összes próbálkozás abbamaradt. Azonban a szaksajtó szerint csak ott tűntek el a felhívások, ahol hatályban van az uniós digitális piacokról szóló törvény (Digital Markets Act, DMA), tehát az EU-s direktívákkal nem szeretne szembemenni a Microsoft.
Ennek az az oka, hogy a DMA megköveteli egyes operációsrendszer-gyártóktól, hogy az eszköz beállítása után, a beépített böngésző első megnyitásakor kérdezzék meg a felhasználókat, melyik böngészőt szeretnék használni. Vagyis, ha a felhasználó nyitja meg az új windowsos gépén az Edge-et, az előbb fel fogja kínálni telepítésre a legtöbb, kisebb-nagyobb böngészőopciót.







