Finomítást eszközöl a YouTube a reklámok elhelyezésén, a változás az úgynevezett mid-roll, vagyis a videók közbeni hirdetéseket érinti - írja a Neowin híradása alapján a hvg.hu. Ezek a reklámok fontos bevételnövelő eszközök a tartalomgyártók számára, ám fontos, hogy valamilyen szünetben, például jelenet- vagy témaváltáskor induljanak el. Sok videós azonban ezt nem veszi figyelembe, és a rendszer automatikusan helyezi el a hirdetéseket, sokszor egy-egy kulcsmozzanat közepén.
Idén május 12-től viszont fontos változás lép életbe, ugyanis a YouTube javít a reklámok elhelyezésén, így kevesebb hirdetést jelenít meg potenciálisan zavaró pillanatokban.
A platformot birtokló Google úgy véli, a kevesebb bosszantó reklámszünet miatt többen nézhetik majd végig a videókat, hiszen azok nem a kulcspillanatokban ugranak majd fel és szakítják meg a felhasználói élményt. Hozzáteszik, a változás azokra a tartalomgyártókra nem vonatkozik, akik eddig is a YouTube-ra bízták a reklámelhelyezést. Azonban akik manuálisan állították be a helyeket, azok döntéseit a platform felülbírálhatja.
Ezen kívül a tartalomgyártók egy új eszközt is kapnak a kezelőfelületre, amivel könnyebbé válik a hirdetéskezelés. Sőt, a felület azt is megjelenítheti majd, hogy hol lehet zavaró a hirdetéselhelyezés manuálisan - írja a lap.