Infostart.hu
eur:
388.41
usd:
330.52
bux:
110579.18
2025. december 22. hétfő Zénó
Girl driver being hot during heat wave in car, suffering from hot weather, has problem with a non-working air conditioner, wipes sweat from her forehead with tissue. Summer, heat concept.
Nyitókép: Dima Berlin/Getty Images

Hőségriadó: ilyenkor oda kell figyelni az autóra, nehogy tragédia legyen

Az extrém meleg az autókat is károsíthatja, de néhány apró trükkel csökkenthető a túlmelegedés kockázata.

Szerdára már vörös riasztást adtak ki a magas hőmérséklet miatt, az Origo összeszedte, hogy a hőségben mire kell odafigyelniük az autósoknak:

  • Ha lehetséges, soha ne hagyjuk az autót hosszú ideig közvetlenül a napon, a hő tönkreteheti a belső bőrfelületeket, amelyek elkezdhetnek repedezni, de a napsugarak az autó fényezését és a műanyag alkatrészeit is károsítják.
  • Amikor a szabadban parkolunk, még a tűző napon sem lesz elviselhetetlen forróság az utastérben, ha néhány centiméterre nyitva hagyjuk az autó ablakait. A forró levegő felfelé száll, és a nyitott ablakokon keresztül távozik.
  • Meleg időben emelkedik az abroncsokban lévő nyomás, ami ritka esetekben durrdefektet is okozhat. Minden 10 Celsius-fokos hőmérséklet-emelkedés után a gumiabroncsok nyomása 0,1 barral nő még akkor is, ha az autó egy helyben áll.
  • A magas hő csökkenti a motorolaj viszkozitását – elvékonyodik, és kevésbé keni jól az alkatrészeket. Győződjünk meg arról, hogy a motorolaj szintje a nyár folyamán végig megfelelő!
  • Sok autós él abban a hitben, hogy csak a hideg idő befolyásolja az akkumulátor állapotát, pedig a nyári kánikula is jelentős hatással van rá. Extrém hőmérsékleten az akkumulátor elektrolitjai elpárologhatnak, fokozódhat a korrózió és a szulfátképződés.
  • Mielőtt útnak indulnánk, nyissuk ki az összes ajtót és kapcsoljuk be a légkondicionálást, hogy az autó belseje lehűljön.
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 22. 10:52
×
×
×
×