A Mattel vezetése szerint a cél az, hogy minden gyermek megláthassa magát az ikonikus babában – írja a The Guardian.
Jótékonysági szervezetek üdvözölték a lépést, Carol Boys, az Egyesült Királyság Down-szindrómások Szövetségének vezérigazgatója pedig így nyilatkozott: "A közösségünkben élő gyermekek így olyan babával játszhatnak majd, amely őket képviseli."
A baba reklámkampányában is szerepet vállaló Ellie Goldstein Down-szindrómás brit modell is örömét fejezte ki az újfajta Barbie megjelenése fölött.
"A sokszínűség fontos számomra, mivel az embereknek több hozzám hasonló embert kell látniuk a világban, akiket nem rejtenek el" – fogalmazott.
A Mattel szakemberekkel egyeztetett annak érdekében, hogy a baba arca és testfelépítése a lehető leghűbben mutassa meg a Down-szindrómás emberek jellemzőit.
A baba rózsaszín medálos nyaklánca három felfelé irányuló ékzárral jelképezi a 21. kromoszóma triszómáját, amely az állapottal kapcsolatos jellemzőket okozza. Az új Barbie jelenleg előrendelhető: egy olyan babakollekció része, melyben egy lábprotézises és egy kerekesszékben ülő Barbie mellett kevésbé izmos, maszkulin Ken-babák is megtalálhatók. A Fashionistas-kollekció babái minden tekintetben sokszínű képet nyújtanak, legyen szó a bőr, a szem vagy a haj színéről, a testalkatról, egyes állapotokról és divatirányzatokról.
Már hidzsábot viselő babát is készített a gyártó, melyet az olimpiai érmes vívó, Ibtihaj Muhammad ihletett. Ő az első sportolónő, aki hidzsábot viselve versenyzett és ért el ilyen sikert olimpián.
A Down-szindrómás Barbie ruhája kék-sárga színű, és lepkék vannak rajta: ezek mind az állapothoz kapcsolódó szimbólumok.