A téli utazók több mint hatvan százaléka köt utasbiztosítást, míg éves átlagban nagyjából csak minden második külföldre látogató - írta a MABISZ. Azoknak, akik síelni, snowboardozni készülnek, ajánlatos a kifejezetten téli sportokra vagy extrém sportokra szabott biztosítási terméket választaniuk, ezek ugyanis jellemzően fedezik a helikopteres mentést, a baleset miatt fel nem használt napokra a síbérlet árát, bizonyos feltételek mellett téríthetik a sífelszerelés ellopását is.
A "freeride" síelőknek érdemes utánajárniuk, hogy a kijelölt sípályák elhagyásával bekövetkezett balesetre, akár az extrém sportokra kötött biztosítás is térít-e, ha igen, milyen megkötésekkel, avagy ez a szerződésben kizárásnak minősül.
Figyelmeztettek:
a nyugati sípályák környezetében gyakran magánkézben lévő egészségügyi intézmények működnek,
és ezekben a szolgáltatást nem fedezi a tb-ellátással rendelkezők számára ingyenesen kiváltható Európai Egészségbiztosítási Kártya.
Az sem mindegy, tartalmaz-e a biztosítás felelősségbiztosítási elemet, és az milyen összeghatárig térít. "Beszámolók szerint főleg az osztrák, olasz, francia, svájci pályákon egy-egy nagyobb ütközés után már egyre többen nem érik be egyszerű bocsánatkéréssel, hanem jogi útra terelik az ügyet" - figyelmeztet a szakmai szervezet.
A hírek szerint az olasz síterepeken bevezették a kötelező felelősségbiztosítást, az e nélkül síelőket 100-150 eurós bírsággal büntethetik.
A szövetség kitért arra is, hogy a magasabb kategóriájú utasbiztosítások tartalmazhatnak már a járattörlésre, járatkésésre szóló biztosításokat is. Végül rámutattak, hogy - különösen az Ázsiába utazóknak - nem árt ismét tisztába kerülni a koronavírussal kapcsolatos helyi szabályokkal, és utánanézni, tartalmazza-e a biztosítás fedezetet az esetleges karanténra, a felmerülő plusz kiadásokra és a repülőjegy átfoglalásának költségeire.