A versenyhatóság tavaly májusban 350 milliós bírságot szabott ki egy külföldi cégre az Ask Bongo nevű mobiljáték miatt. A játék ausztrál működtetője burkolt reklámokkal, a költséget elhallgatva igyekezett emelt díjas SMS-ek küldésére bírni gyermekeket.
A GVH az ügyben megállapította három hazai influenszer-ügynökség és egy webtartalomgyártó felelősségét is, de - együttműködésükre tekintettel - bírságolás helyett a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat írt elő számukra.
A GVH a határidő lejártával utóvizsgálat keretében ellenőrizte a vállalkozások számára előírt kötelezettségek teljesítését. Az eljárás azt állapította meg, hogy a négy vállalkozásból hárman késve vagy hiányosan dokumentálva hajtották végre a hatóság által előírt programot. Mivel a kötelezések valamennyi eleme - így a határidők betartása és a megfelelő igazolás - egyformán lényeges a közérdek megfelelő érvényesülése szempontjából, a GVH minden esetben szigorúan ellenőrzi a döntéseiben előírtak pontos és teljes megvalósítását - írták.
A hatóság ennek megfelelően összesen 900 ezer forintos bírságot szabott ki a három cégre: a Bona Extra Kft.-re, a P4R Digital Agency Kft.-re. és a Social Guru Magyarország Kft.-re.
"A jövőbeni jogsértések elkerülését célzó belső szabályozások, megfelelési programok kialakítását és megvalósítását nem csupán vállalni kell, hanem pontosan végre is kell hajtani. A nemzeti versenyhatóság kiemelten védi a gyermekek, a családok, az idős vagy beteg emberek tízezreit" - idézte a közlemény Rigó Csaba Balázst, a GVH elnökét.