eur:
413.91
usd:
396.56
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
Kerékpárosok haladnak a Nyíregyházát Tokajjal összekötő kerékpárút eddig hiányzó, 21,5 kilométer hosszú szakaszának egyikén Nyíregyházán az átadás napján, 2017. augusztus 31-én.
Nyitókép: Balázs Attila

Hivatalos számok vannak arról, hogy mennyi bringás van

A Tisza-tónál valóságos robbanás következett be, a balatoni, egy év alatti 85 százalékos emelkedés korántsem a legnagyobb.

Nagy bringásszámlálást végzett nyáron a Magyar Közút a Fertőnél, a Tisza-tónál, a Velencei-tónál és a Balaton körül - írja a Kreszváltozás.hu portál.

Már összehasonlítás is történt:

  • a Velencei-tónál és a Tisza-tó körén megkétszereződött a bringások száma egy év alatt
  • a Balatonnál az emelkedés 85 százalékos

A Tisza-tónál ennél is durvább egyébként a növekmény, mert 2016 óta öt és félszeresére nőtt az ott kerékpározók száma.

A Magyar Közút ennek megfelelően továbbra is "hálózatos logikával" látja értelmét a fejlesztésnek, így jelölték ki az Eurovelo 14-es utat Szentgotthárdtól a Velencei-tóig, és így készült el a Szentendre és Budapest közötti Eurovelo 6.

Közben a Duna keleti partján a Dunakeszi és Budapest közötti hiányzó Eurovelo 6-os szakasz építése is megkezdődött. A hálózatokból hiányzó szakaszok elkészülése emeli egy-egy térség turisztikai vonzerejét, ahogy ez a Tisza-tó esetében is tapasztalható - olvasható az összefoglalóban.

Két évvel ezelőtt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. több mint 1000 kilométer külterületi kerékpárút kezelését vette át. Ehhez a feladathoz kormányzati forrást is kapott. Idén az üzemeltetési munkákon túl többek között a Balaton és a Fertő tó körüli kerékpárúton felújítást is végzett a társaság. A kerékpárutakhoz kapcsolódóan a Magyar Közút 2019-ben gépparkfejlesztést hajtott végre, 15 speciális traktort és a hozzájuk tartozó téli-nyári adaptereket szereztek be.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×