A Balaton és egyben Magyarország legöregebb cirkálója csak alig 3 éve balatoni hajó.
Németországban készült a német bányatulajdonos Hans Stinnes megrendelésére, az Abeking & Rassmussen műhelyben épült 1929-ben. Nagyrészt Németországban is hajóztak vele, rövid Angliai kitérőtől eltekintve.
A kora miatt a már két éve parton álló hajót 2017-ben vette meg a 18 lábas skiffben világklasszis Újhelyi-Gáspár Miklós. Társával Morvai Zoltánnal sokat vitorláztak vele a balatonföldvári Spartacus színeiben, a bajnokságon is indultak. Itt már látszottak problémás részek a dekk szerkezetében, de nem találtak üres kapacitású műhelyt a javításokhoz. Házilagosan javítgatták, lakkozták, konzerválták a hajót – írja a vitorlazasmagazin.hu.
Kissebb, könnyebb, gyorsabb
A Glückauf a magyar osztálytársaknál korábbi tervek alapján készült, így 1,5 méterrel rövidebb és 20 centivel keskenyebb, valamint egy palánkkal, körülbelül 15 centivel alacsonyabb az oldalfala. Ennek köszönhetően 600 kilóval könnyebb is.
Forrás: vitorlasmagazin.hu
Kis szélben abszolút versenyképes a Balatonon, erősebb szélben viszont hátrányuk van a rövidebb vízvonal és a kisebb súly miatt.
Vészhelyzeti felújítás
Az előre tervezett felújítással lényegében a víruskészültséggel egyidőben, március 17-én indultak, a Navalia műhelyében.
A különleges helyzet miatt teljesen zárt kapuk mögött építik a hajót, nem engednek be senkit, hisz’ a rohamtempót nem törheti meg egy-egy megbetegedés.
A feltárás folyamán kiderült, hogy teljes dekkcserére van szükség. A test alján felrakódott festékrétegek eltávolítása után kiderült, hogy a héj, a palánkozás és az eredeti bordázat tökéletes állapotban van.
A Glückauf az eredeti 50-es rajtszámával várhatóan április végén elkészül.