eur:
411.28
usd:
397.82
bux:
79614.11
2024. november 22. péntek Cecília
Összeroncsolódott kerékpár és egy tehergépjármű a tököli Csépi úton, ahol a teherautó halálra gázolta a biciklist 2019. február 26-án. A kerékpáros a gépjármű alá esett, a szigetszentmiklósi tűzoltók kiemelték onnan, de az életét már nem lehetett megmenteni.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Győrfi Pál szót kér a bringás-autós örök vita ügyében

Tízből egy közúti baleset halálos áldozata kerékpáros Magyarországon; a biciklis közlekedés biztonságának növeléséért indított kampányt egy online szaklap Győrfi Pállal, a mentőszolgálat szóvivőjével.

A fenti videóban tipikus közlekedési baleseti helyzetet láthatunk kerékpáros és autós között. A biciklisre rányitották az autó ajtaját, a kerékpáros métereket repült.

A We love cycling bringás szaklap Győrfi Pállal, az Országos Mentőszolgálat szóvivőjével közösen indított kampányt a biztonságos közlekedésért.

Az ok, hogy

Magyarország dobogós helyen szerepel az Európai Unióban az egymillió főre jutó kerékpáros halálos áldozatok száma alapján.

"Miközben a kerékpáros balesetek legnagyobb része lakott területen belül történik, a súlyos, halálos végkimenetelű balesetek inkább lakott területen kívüliek szoktak lenni. Tipikus eset, hogy egy hátulról, nagy sebességgel érkező autó valahogy nem észleli a kerékpárost, és hátulról üti el. De az is jellemző, hogy elsodorja a kerékpárost, mert mondjuk nem tartja meg azt az oldaltávolságot, ami biztonságos lenne. Lakott területen belül az ajtónyitásos, illetve a kereszteződésekben előforduló balesetek gyakoriak" - mutatott rá az InfoRádióban Győrfi Pál.

A balesetekért fele-fele arányban felelősek autósok és biciklisek. Mindenkinek van tehát tennivalója az odafigyelés és együttműködés javítására.

"Van egyfajta feszültség az autósok és a biciklisek között, ami az oda nem figyelésben érhető tetten, ez nap mint nap tragédiákhoz vezet.

Ismereteket próbálunk átadni és egyfajta kultúrát közvetíteni, hátha kevesebb baleset történik" - mondta még Győrfi Pál.

A honlapon a videók mellett teszt is található, amelyből bárki számára kiderül, mennyire ismeri az autós és kerékpáros találkozásakor érvényes szabályokat.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

Orbán Viktor: mi nem a háborút akarjuk megnyerni, hanem a békét

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Lecsapott az Oresnyik Ukrajnára, hatalmasat hibázhatott Washington - Háborús híreink pénteken

Bár csütörtök reggel még arról szólak a jelentések, hogy Oroszország - a történelem során először - interkontinentális ballisztikus rakétával (ICBM) támadta meg Ukrajnát, mostanra az amerikai forgatókönyv vált valószínűbbé: Vlagyimir Putyin orosz elnök bejelentette, hogy egy Oresnyik közepes hatótávolságú ballisztikus rakétával támadták Ukrajnát. Az is kiderült, hogy a rakéta indítása előtt harminc perccel Moszkva értesítette Washingtont, bár erre a lépésre a nemzetközi egyezmények szerint (melyekből egyébként a Kreml kilépett) csak ICBM-ek esetén lett volna szükség. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 06:39
×
×
×
×