A fenti videóban tipikus közlekedési baleseti helyzetet láthatunk kerékpáros és autós között. A biciklisre rányitották az autó ajtaját, a kerékpáros métereket repült.
A We love cycling bringás szaklap Győrfi Pállal, az Országos Mentőszolgálat szóvivőjével közösen indított kampányt a biztonságos közlekedésért.
Az ok, hogy
Magyarország dobogós helyen szerepel az Európai Unióban az egymillió főre jutó kerékpáros halálos áldozatok száma alapján.
"Miközben a kerékpáros balesetek legnagyobb része lakott területen belül történik, a súlyos, halálos végkimenetelű balesetek inkább lakott területen kívüliek szoktak lenni. Tipikus eset, hogy egy hátulról, nagy sebességgel érkező autó valahogy nem észleli a kerékpárost, és hátulról üti el. De az is jellemző, hogy elsodorja a kerékpárost, mert mondjuk nem tartja meg azt az oldaltávolságot, ami biztonságos lenne. Lakott területen belül az ajtónyitásos, illetve a kereszteződésekben előforduló balesetek gyakoriak" - mutatott rá az InfoRádióban Győrfi Pál.
A balesetekért fele-fele arányban felelősek autósok és biciklisek. Mindenkinek van tehát tennivalója az odafigyelés és együttműködés javítására.
"Van egyfajta feszültség az autósok és a biciklisek között, ami az oda nem figyelésben érhető tetten, ez nap mint nap tragédiákhoz vezet.
Ismereteket próbálunk átadni és egyfajta kultúrát közvetíteni, hátha kevesebb baleset történik" - mondta még Győrfi Pál.
A honlapon a videók mellett teszt is található, amelyből bárki számára kiderül, mennyire ismeri az autós és kerékpáros találkozásakor érvényes szabályokat.