eur:
409.86
usd:
394.19
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)
Nyitókép: Michael Probst

Mielőtt levegőt vesz, ezt érdemes elolvasni

Magyarországon rendkívül magas, az uniós átlagnál jóval több az új személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása, a régióban a második legrosszabb helyen állunk.

A rossz levegő csendes gyilkos, a statisztikák szerint hazánkban 100 ezer lakosra vetítve 52,3 halálesetért volt felelős valamilyen formában a szennyezett levegő, ez pedig majd háromszor több, mint a szomszédos Ausztriában. Ott ugyanennyi lakosra csupán 19 haláleset jut, de még Szlovákiában is "csak" 46,8 - írja a Pénzcentrum.

Magyarországon rendkívül magas, átlagosan 125,6 gramm az új személygépkocsik szén-dioxid-kibocsátása egy kilométeren. Ez több mint 7 grammal magasabb, mint az uniós átlag, ami a környező országokkal összevetve a második legrosszabb eredményt jelenti - derült ki az Eurostat augusztus 29-én közzétett, 2017-re vonatkozó adataiból.

Csak Szlovákiában jelentősebb az egy kilométerre jutó átlagos kibocsátás (126,1 gramm). Ezzel szemben Ausztriában már "csak" 120,7 gramm ez a szám, míg Horvátországban csupán 113,1. Utóbbi egyébként a régió egyetlen olyan országa, ami az EU-s átlagkibocsájtás alatt végzett.

Kedvező viszont, hogy Magyarországon három év alatt az átlagos kibocsátást sikerült 7,4 grammal csökkenten, így a régióból először nem mi állunk az élen.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×