Infostart.hu
eur:
387.53
usd:
329.38
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Új őrület a tiniknél - nálunk is ez lesz a kedvenc alkalmazás?

Új őrület a tiniknél - nálunk is ez lesz a kedvenc alkalmazás?

A Facebook felvásárolta a tbh-t, a tinédzserek új kedvenc közösségi platformját. (Ez az angol to be honest rövidítése, ami annyit jelent: őszintén szólva.) A legnagyobb közösségi portál így próbál tovább nyitni a tinédzserek felé, akik gyakorlatilag elhagyták a Facebookot.

Ismét történt egy felmérés, amelynek eredménye szerint a tinik már nem a Facebookért vannak oda: Piper Jaffray (via Recode) 6100 fő megkérdezésével készült reprezentatív kutatása szerint az egyesült államokbeli tinik preferált közösségi hálózata a Snapchat, a válaszadók 47 százaléka voksolt rá. A második legnépszerűbb hálózat 24 százalékkal az Instagram, a harmadik helyre 9 százalékkal a Facebook jött be, míg a sereghajtó 7 százalékkal a Twitter lett - írta az Origo.

Hasonló tendencia megfigyelhető itthon is: habár a fiatalok többsége fenn van a Facebookon, egyre inkább az Instagramot, kisebb számban a Snapchatet használják - főként mert ott kevésbé találkoznak a szüleikkel.  

A Facebook több lépéssel is igyekszik visszaszerezni a fiatalokat. Megpróbálta felvásárolni a Snapchatet, de miután ez nem ment, az eltűnő sztorikat beépítette a szintén korábban felvásárolt Instagramba, ahol ez nagy siker lett. Csak a Facebookon nem akar működni.

A tinik elérésére tett legújabb lépésként a Facebook megvásárolta a tbh nevű alkalmazást (egyelőre csak iOS-en fut), ami hamar a fiatalok kedvence lett azokban az országokban, ahol már megjelent (nálunk ez még nem elérhető, csak más, hasonló alkalmazások, angol nyelven).

Új őrület a tiniknél - nálunk is ez lesz a kedvenc alkalmazás?

A trollokat kizáró, csak pozitív üzenetekkel operáló, teljesen anonim alkalmazás alig kilenc hete indult, de már most ötmillióan használják. A tbh szerint a siker oka az, hogy a tinédzserek alapvetően pozitív interakcióra vágynak az online térben.

A megállapodás részletei nem nyilvánosak, így nem tudni, mennyit fizetett a vállalatért a Facebook. A TechCrunch szerint százmillió dollárnál kevesebb lehetett a vételár.

Külföldön egy másik, szintén anonimitást kínáló alkalmazás is felfutott a tinik körében, de ez épp az ellenkező célt szolgálja: név nélküli üzenetküldésével az online zaklatás egyik platformja lett a Sarahah.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×