eur:
401.84
usd:
357.15
bux:
96357.96
2025. május 19. hétfő Ivó, Milán

Mit tehetünk az álhírcunami ellen?

Az Apple vezérigazgatója szerint globális kiterjedésű felvilágosító kampányt kell indítani a közösségi médiafelületeket elöntő álhírek ellen.

Tim Cook, a világ legnagyobb piaci tőkeértékű vállalatának vezetője a The Daily Telegraph című konzervatív brit lapnak adott, szombaton ismertetett interjúban kifejtette: az álhírek járványszerű terjedése a világ jelentős részén ma már komoly probléma, és szükségessé teszi a hatóságok és a technológiai cégek közös fellépését.

Cook szerint olyan jellegű felvilágosító hadjáratra van szükség, mint amilyennel az elmúlt évtizedekben a környezetvédelemmel kapcsolatos közgondolkodást is sikerült megváltoztatni.

Az Apple vezérigazgatója kijelentette: a közvéleményt rá kell ébreszteni az online felületeken megjelenő kitalált sztorik veszélyeire, és e veszélyekre már az iskolákban fel kell hívni a figyelmet. A gyerekeket ugyanis a legkönnyebb megtanítani erre, legalábbis bizonyos kor alatt ők azok, akik igencsak odafigyelnek, és utána a szüleiket is rászorítják a cselekvésre.

"Ezt tapasztaltuk a környezetvédelmi kérdésekben is: a gyerekek tanultak erről az iskolában, aztán hazamentek, és feltették szüleiknek a kérdést, hogy miért vesznek és miért dobálnak ki műanyag palackokat" - fejtegette az Apple vezetője.

Cook szerint ha ehhez megvan az akarat, akkor a kezdeményezés gyorsan eredményt hozhat.

Kijelentette: az álhírek özönét olyan "gátlástalan cégek" indították útjára, amelyek bármilyen áron online olvasottságuk növelésére törekszenek.

"Ma sajnos azok állnak nyerésre, akiknek célja a legtöbb kattintás elérése, nem pedig a legtöbb igazság kimondása, és ez megöli a gondolkodást" - fogalmazott az Apple vezetője.

Tim Cook szerint az Apple-hez hasonló technológiai cégeknek olyan eszközöket kell kifejleszteniük, amelyekkel útját lehet állni az álhírek terjedésének, a szólás- és a sajtószabadság sérelme nélkül. 

Hozzátette: éppen az álhírek elleni fellépés segítené a minőségi újságírást a klikkvadász tartalmak visszaszorításában, és ebből a valós tartalmakat közvetítő, megbízható, nem szenzációhajhász hírközlő orgánumok kerülhetnek ki győztesen.

Címlapról ajánljuk
A Fidesz rákapcsol, erőt mutat, berúgja a kampánymotort – elemzők a Harcosok Klubjáról

A Fidesz rákapcsol, erőt mutat, berúgja a kampánymotort – elemzők a Harcosok Klubjáról

Rotyis Bálint, a Nézőpont Intézet elemzője szerint a Fidesz továbbra is egy nagyon innovatív párt, amely profi módon reagál az új kihívásokra, így még komolyabb viták várhatók az online térben is. Zsolt Péter, a Méltányosság Politikaelemző Központ kutatási igazgatója szerint viszont egy trollhadsereg akkor működik jól, ha egy párt felfelé ível népszerűségben, elismertségben, ráadásul a harcra való felhívás szembemegy a békepárti narratívával.

Hogyan állt elő ekkora fordulat a romániai elnökválasztáson? - Szakértői elemzés

Példátlan mozgósításra került sor az elnökválasztás két fordulója között Romániában, ez vezetett ahhoz, hogy Nicușor Dan független jelölt, az RMDSZ által is támogatott bukaresti főpolgármester magabiztos győzelmet aratott - mondta az InfoRádióban Szilágyi Mátyás, a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×