A boltban vásárolva megvan a lehetőség, hogy döntsünk, melyik paradicsomot, vagy kenyeret tesszük be a kosárba, figyelembe véve a kinézetet és a frissességet. Az online rendelés esetében ez a lehetőség elvész, és rá kell bízni magunkat a cég jóindulatára.
Ez a bizalom azonban nem mindig indokolt, főleg annak fényében, hogy kiderült: kevésbé frissek azok az élelmiszerek, amelyeket az internetes rendelés után szállítanak ki.
A Which? nevű brit magazin munkatársai négy nagy élelmiszerlánc üzleteiben vásároltak tíz alapvető terméket, például tojást, csirkehúst, kenyeret, tejet és zöldségeket, majd ugyanezeket az élelmiszereket az interneten is megrendelték ugyanazon a napon.
Az átlagos különbség egy nap a boltban vásárolt és a megrendelt termékek lejárati dátuma között, de például a kenyér esetében nyolc nap volt az eltérés.
"Az online vásárlás megkímél a tömött üzletben való sorban állástól, de hamarabb kell elfogyasztani a megvett terméket" - emelte ki a magazin szóvivője.
Az élelmiszerboltok ugyanakkor cáfolják a megállapításokat, és azt állítják, hogy a rendelők ugyanazt a terméket kapják, mint az üzletben vásárlók.