Első alkalommal a múlt héten szállt fel a drón az A2 autópályán Hannover és Braunschweig között, és három óra alatt (reggel 9 és 12 óra között) összesen 22 alkalommal észlelte a követési távolságra vonatkozó szabályok súlyos megsértését. Ezt követően a forgatókönyv minden esetben azonos volt: az érintett tehergépkocsit motoros rendőrök kísérték ki az első parkolóhelyig, ahol egy speciális ellenőrző ponton a járművet, valamint annak vezetőjét ellenőrzés alá vonták – írja a Baleset-megelőzés Facebook-oldala.
Drónokat ma már egyre több rendőrség használ a közúti ellenőrzések során, mert bebizonyosodott, hogy a kisméretű légi eszközök kiválóan alkalmazhatók forgalomfelügyeleti és tevékenység-irányítási feladatokra. A drónok a bevetések során 70 és 135 méter munkamagasságban repülnek, és alkalmazásuknak jelentős meglepetésereje van, hiszen az eddig az utak mentén hagyományosan alkalmazott követési távolságot mérő és egyéb forgalomellenőrzési eszközökkel szemben a kis repülő objektumokat a sofőrök aligha észlelhetik.
Németországban egyébként 50 km/órás feletti sebességnél a tehergépkocsik között legalább 50 méter követési távolságot kell megtartani, mely megegyezik az autópálya szélén lévő két műanyag jelzőoszlop közötti távolsággal.