Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Kitálalt a Dózsa György úti gázoló

Kitálalt a Dózsa György úti gázoló

Levelet küldött a PestiSrácok.hu-nak a Dózsa György úti halálos autóbaleset gyanúsítottja, M. Richárd. Azt közölte: őszintén megbánta, hogy tragikus balesetet okozott.

Levélben foglalta össze álláspontját a májusi, Dózsa György úti halálos baleset okozásával gyanúsított M. Richárd. A PestiSrácok.hu-nak azt írta, hogy azért szánta el magát erre a lépésre, mert a sajtóban számtalan olyan hír jelent meg ügyével kapcsolatban, amely szerinte valótlan, iratellenes és félrevezeti a közvéleményt.

"A gyanúsítotti kihallgatásom során a nyomozási bíró előtt elismertem a büntetőjogi felelősségemet és őszintén bánom, hogy ilyen tragikus baleset okoztam. Védőm útján

a baleset sérültjei és az elhunytak hozzátartozói részére illő módon és megfelelő mértékben kártérítést kívánok fizetni.

Felelősségemet nem kívánom másra hárítani, de felhívom arra a figyelmet, hogy a térfigyelő kamerák felvételei és a nyomozás adatai alapján készült műszaki szakértői vélemény alábbi részletei egyértelműen igazolják, hogy a balesetben mindkét jármű vezetőjének felelőssége megállapítható:

  • "Jól látható, hogy valóban a kanyart levágva kanyarodott a Citroen vezetője ...” (szakértői vélemény 23. oldal)
  • "Amennyiben szabályosan hajtotta volna végre a kanyarodást a Citroen vezetője és ugyanakkor indul, mint ahogy azt a valóságban tette, abban az esetben -4 másodperccel később lépte volna át a felezővonalat.” (szakértői vélemény 23. oldal)
  • "... a Citroen vezetője részéről -2 másodperccel az ütközés előtt még elkerülhető lett volna elkormányzással.” (szakértői vélemény 27. oldal)

Megemlítette azt is, hogy a balesetet túlélő, abban nyolc napon túli sérüléseket szenvedő Citroen típusú személygépkocsi vezetője szabálytalanul kanyarodott elé és a vezetői engedélye tudomása szerint bevonásra került jelen eljárásban.

M. Richárd hozzátette a műszaki szakértői vélemény alapján, hogy a Citroen hátsó ülésén utazó személy biztonsági övet nem használt, a gépkocsiból történő kiesés során szenvedett halálos sérüléseket és "... kiesését valószínűsíthetően megakadályozta volna” a biztonsági öv használta.

Elismerte, hogy kokaint fogyasztott, de az a cselekmény idejére kiürült a véréből.

"Hangsúlyozni kívánom, hogy bűnösségemet teljes mértékben elismerem és mindent meg kívánok tenni a sértettek és a hozzátartozók kártérítése érdekében, mely szándékomat a bíróságon és a nyomozóhatóságnál is kinyilvánítottam" - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×