Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.71
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér. Forrás: Budapest Airport.
Nyitókép: Forrás: Budapest Airport.

Kiderült, mikorra épülhet meg az új magyar reptér és a ferihegyi vasút

Egy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar közötti új gyorsvasúti kapcsolat kiépítéséről, valamint egy új cargo repülőtér megépítéséről is döntött a múlt héten a kormány. A tervezett beruházással kapcsolatos részletekről a nemzetgazdasági miniszter számolt be keddi sajtótájékoztatóján.

Rekordot döntött a Budapest Airport forgalma, tavaly 17,6 millió utas fordult meg a hazai légikikötőben. Idén újabb csúcsdöntés várható. Ahhoz, hogy ezt a forgalmat pörgetni lehessen, két fejlesztésre is szükség van – fejtette ki a nemzetgazdasági miniszter. Az egyik már elindult, ez a harmadik terminál építése, ősszel megtörténik az alapkőletétel. Emellett a repülőtér elérhetőségét is javítani kell, amihez hozzájárul a gyorsforgalmi út kiszélesítése és felújítása, ugyanakkor kötött pályán is megindul a munka.

A Nemzetgazdasági Minisztérium az Építési és Közlekedési Minisztériummal közösen elindítja azt a projektet, amelynek révén közvetlen vasúti kapcsolat jön létre a Nyugati pályaudvar és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között. A beruházás összértéke egymilliárd euró lehet.

„Ez nem azt jelenti, hogy párhuzamos sínpár épül a Nyugatiig, hanem Kőbányától épül közvetlen összeköttetés a Liszt Ferenc repülőtérrel. A vasútvonal építését koncessziós körben gondoljuk megvalósítani, ehhez beruházókat várunk mind Magyarországról, mint külföldről" – mondta Nagy Márton, hozzátéve, hogy a konzorciumi befektetők adják majd a pénzt, a magyar kormány pedig ezért évente díjat fizet. Nem zárta ki annak lehetőségét, hogy jó eséllyel kínai befektetők is részt vehetnek majd a beruházásban.

A nemzetgazdasági miniszter a másik fejlesztési célként a teherszállítási (cargo-) kapacitások bővítését emelte ki. Az elmúlt években átlagosan 14 százalékkal növekedett az áruforgalom Budapesten, tavaly elérték a 300 ezer tonna/év forgalmat.

Ez nagyobb, mint a müncheni és a bécsi repülőtér forgalma,

emelte ki, hozzátéve, hogy Ferihegyen a cargónak nem marad hely.

A miniszter az InfoRádió kérdésére azt is elmondta, hogy ha lehetőség lesz rá, akkor fél éven belül kiírják a koncessziós pályázatokat. Mindkét beruházás (vasút, cargo) 2027 után valósulhat meg.

Mint Nagy Márton elmondta, az új cargo repülőtér kiépítéséhez 5-6 helyszínt fognak megvizsgálni. Fontos szempont lesz az, hogy a létesítmény a lakosság zavarása nélkül, megfelelő zajvédelemmel, a ferihegyi üzemeléssel szemben időkorlátozás nélkül működjön.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×