Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Az áradó Duna a váci révnél 2024. szeptember 18-án.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Nem kapott engedélyt az új váci Duna-híd építése, újratervezés következhet

A kormányhivatal mindhárom tervezett nyomvonalat elutasította, így egyelőre leáll a projekt előkészítése, a tervezőknek új megoldásokat kellene találniuk.

A Pest Vármegyei Kormányhivatal környezetvédelmi szempontból elutasította mindhárom vizsgált nyomvonalváltozatot, amely a várost elkerülő közúti átkelést biztosította volna, így egyelőre nem épülhet meg az új Duna-híd Vácnál – értesült a Váci Napló Online.

A portál azt írja, a május 16-i határozat nem zárja ki véglegesen az új Duna-híd megépítését, de komoly fordulatot jelent a beruházás előkészítésében. A tervezőknek új nyomvonalakat kell kijelölniük vagy teljesen új megoldásokkal kell előállniuk.

Az első tanulmánytervben három útvonal szerepelt:

  • az É4-es nyomvonal, amely az Iskolaváros felől, északról kerülte volna meg Vácot
  • a D1-es változat, amely az Alsóvároson keresztül, a Burgundia városrésznél metszette volna a Dunát
  • a D2-es útvonal, amely Vác és Sződliget között, délről biztosította volna az átvezetést

A múlt heti elutasító döntést a Tarnai Richárd főispán nevében eljáró Cserkúti Szabolcs főosztályvezető hozta meg, aki egyik nyomvonalra sem adott környezetvédelmi engedélyt. Az É4 és D2 nyomvonalak esetében természetvédelmi aggályok merültek fel, míg a D1-es változat a váci műemléki környezet miatt ütközött akadályba. A váci önkormányzat a három opció közül egyedül a D2-es nyomvonalat támogatta volna, de ezt nem hagyta jóvá a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság. Indoklásuk szerint a tervezett út a budapesti ivóvízellátás egyik stratégiai jelentőségű területén, a surányi vízbázis védőövezetében haladt volna át, amit a hatóság elfogadhatatlannak minősített.

A híd közúti kapcsolatot biztosítana Esztergom, Vác, Szentendre és a Dunakanyar több települése között. A kormány korábban azzal indokolta az építkezés szükségességét, hogy Budapest és Esztergom között jelenleg nincs állandó dunai átkelő.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×