Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
The northeast hollow of Lake Balaton.
Nyitókép: Laszlo Szirtesi/Getty Images

Elvitték a Balaton egyik nevezetességét

Az utolsó váci gyártású vízibuszt, az Arácsot is kiemelték a magyar tengerből.

Több mint hat évtizednyi balatoni szolgálat után egy klasszikus hajófajta utolsó példánya, az Arács motoros is távozik legnagyobb tavunkról - írja az iho.hu.

Az 1963-ban a Magyar Hajó- és Darugyár Váci Gyáregységében épített 3011 típusú vízibusz egészen 2022-ig a BAHART kötelékébe tartozott, majd húszmillió forintos kikiáltási áron eladásra hirdették. Ezt követően a Beach Boat Kft. üzemeltetésében rótta tovább a Balaton vizét, idén viszont újabb tulajdonosváltás történt.

A hajóra azonban nem megsemmisítés vár, ugyanis egy macedón vállalkozás vásárolta meg, és 1000 kilométerrel odébb, az Ohridi-tavon folytatja pályafutását.

A magyarnemzet.hu a Balatoni Hajók Képtára bejegyzéséből tudta meg, hogyaz Arács már a Sió csatornán várja kiemelését és szárazföldi elszállítását. Fontos és sokak számára emlékezetes korszak zárul le a karakteres formájú, könnyű építésű 301/3011 sorozat balatoni eltűnésével, igaz, néhány darab még megmaradt belőle a Dunán és a Tiszán.

Az alumíniumból készült, eleinte számos Ikarus alkatrészt is hordozó vízibuszok egy korszak szimbólumai voltak - írják. Összesen 77 darab készült belőlük belvízi használatra, továbbfejlesztett, tengerre is alkalmas változata, a 303-as azonban már nem ért meg valódi sorozatot, csak hármat építettek belőle. Ebből kettő a mai napig forgalomban van, Héviz és Keszthely néven járják a magyar tengert.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik
videó

Orbán Viktor: amikor Magyarország nem a maga ura, mindig ráfázik

A békepárti országjárás Kecskeméten folytatódott szombaton, ahol Orbán Viktor miniszterelnököt Csiszár Jenő kérdezte. Az esemény a jelenlegi világ-és belpolitikai helyzetre, a békepárti álláspont kiemelt szerepére és Magyarország biztonsági érdekeire koncentrált.

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×