Az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményében felidézték, hogy az év elején megfogalmazott 10 miniszteri vállalás egyike az volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén a - már magyar irányítás alatt lévő - GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.
Lázár János építési és közlekedési miniszter az év elején tartott KözlekedésInfón jelentette be, hogy a GYSEV erőforrásai ezentúl nagyobb arányban kerülnek bevonásra a magyarországi vasúti közlekedésbe. Ennek megfelelően az idei nyári főszezontól kezdve a GYSEV jelentős többletfeladatokat kap: a vasúttársaság ebben az évben mintegy 752 kilométer vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV-csoporttól.
A két vasúttársaság szakemberei az elmúlt hetekben véglegesítették az átadás-átvétellel érintett vasútvonalak pontos határait.
Az alábbi szakaszok üzemeltetése kerül át a GYSEV-hez 2025. július 1-jétől:
- Győrszabadhegy – Celldömölk
- Győrszabadhegy – Veszprém
- Veszprémvarsány – Franciavágás
- Pápa – Csorna
- Zalaszentiván - Nagykanizsa
- Porpác - Székesfehérvár (Székesfehérvár állomás már nem)
- Zalaegerszeg – Rédics
- Zalabér-Batyk – Zalaszentgrót
- Boba – Őriszentpéter – országhatár
- Ukk - Balatonszentgyörgy (Balatonszentgyörgy állomás már nem)
- Hajmáskér - Csajág (Csajág állomás már nem)
- Murakeresztúr országhatár - Balatonszentgyörgy (Balatonszentgyörgy állomás már nem)
- Murakeresztúr – Gyékényes - országhatár
A vasútvonalak üzemeltetése nem jelenti a személyszállítási tevékenység automatikus átvételét is. 2025. július 1-jétől egy vonalszakaszon, Zalaegerszeg és Celldömölk között, a többi érintett szakasz esetében pedig fokozatosan, több ütemben veszi át a személyszállítási közszolgáltatási feladatokat a GYSEV Zrt.