Vitézy Dávid Facebook-oldalán jelezte, hogy a Podmaniczky Mozgalom frakciója ismét a Fővárosi Közgyűlés elé viszi a 0-24 órában működő hibabejelentő rendszer létrehozását. A mozgalom fővárosi frakcióvezetője szerint a budapestiek mindennapi élménye a kidőlt oszlop, a lekopott burkolati jel, a hiányzó utcabútor, de csak kevesen tudják, hogy konkrétan melyik cégnek kell jelezniük, ha valamilyen problémával találkoznak.
Vitézy Dávid úgy véli, itt az ideje, hogy a főváros közszolgáltatásként megszervezze – a civilek tapasztalataira építve – a saját hivatalos központi hibabejelentő rendszerét. Mint írja, ez a kezdeményezés nemcsak azt tenné lehetővé, hogy a hibák egyszerűen bejelenthetők és nyomon követhetők legyenek, hanem azt is, hogy a bejelentések kapcsán megjelenő lakossági igényeket figyelembe lehessen venni akkor, amikor egyes fejlesztések fontosságáról döntenek. Javaslata szerint a cégvezetők, illetékes munkatársak javadalmazásánál is számíthatna az, milyen hatékonysággal foglalkoznak a lakosság által jelzett problémák megoldásával.
A korábbi főpolgármester-jelölt hozzátette: Budapest működése ma sok szempontból „átláthatatlan és kényelmetlen”‚ és a legegyszerűbb információk megtalálása is problémás. „Egy kátyú észlelése, egy összetört kuka, egy veszélyes vezeték, egy mozgó csatornafedél – Budapesten ma a megfelelő illetékesek felkutatását és az ügyek nyomon követését nem egy fővárosi hibabejelentő szolgáltatás biztosítja, hanem a Járókelő Egyesület lelkes önkéntesei” – írja Vitézy Dávid.
Emlékeztetett, hogy a hibabejelentő rendszer 101 pontos programjának egyik eleme volt a főpolgármester-jelölti kampányban, ezért újabb kísérletet tesz a megvalósítására. Vitézy Dávid jelezte, hogy a következő Fővárosi Közgyűlésen ismét benyújtják a javaslatot.