Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Lázár János építési és közlekedési miniszter beszédet mond a Debrecen a szabadság őrvárosa címmel rendezett emlékülésen a Debreceni Református Kollégium Oratóriumában 2024. január 9-én. Kossuth Lajos nevezte el a szabadság őrvárosának Debrecent az 1848–49-es szabadságharc idején, amikor néhány hónapig, 1849 januárjától júniusáig innen irányította az országot a kormány. Itt foglalták írásba a Habsburg-ház trónfosztását és az ország szuverenitását is rögzítő magyar Függetlenségi nyilatkozatot.
Nyitókép: MTI/Vajda János

Hivatalosan is Lázár János tárgyalhat a Rákosrendezőről

Megjelent a határozat a Magyar Közlönyben. Közben Vitézy Dávid arról beszélt, hogy korábban az építési és közlekedési miniszter állította le a terület fejlesztését.

A Magyar Közlönyben megjelent szöveg szerint a kormány Lázár Jánosra bízza a Rákosrendezővel kapcsolatos jövőbeli feladatokat. A határozatból kiderül: az építési és közlekedési miniszternek kell összehangolnia a beruházással kapcsolatos kormányzati feladatokat, így a vevővel (a fővárossal) folytatandó további tárgyalásokat, a Rákosrendezőre tervezett állami, valamint a vevő által megvalósítandó beruházásokat.

Közben Vitézy Dávid volt polgármester-jelölt, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője a Facebookon emlékeztetett: "Rákosrendező vasúti fejlesztését is Lázár János húzta le 2022-ben, amikor Budapest összes fontos fejlesztését leállította. A saját kézírásával összefirkált táblázat bizonyítja ezt." Hozzátette: ez Budapest egyik legfontosabb bevezető vonala, mely rémes állapotban van, "a sok milliárdos emeletes vonatok döcögve dőlöngélnek be a Nyugati felé". Azt írta, a vonal fejlesztése elsősorban nem Rákosrendező miatt lenne fontos. "Itt lassulnak be az esztergomi, a váci és a veresegyházi elővárosi vonatok is, itt szednek össze jelentős késéseket. Itt keresendő az oka, hogy az esztergomi vonalról miért nem járhat több vonat a Nyugatiba - pedig igény lenne rá, ahogy Vác és Veresegyház felől is" – közölte.

Úgy látja ugyanakkor, hogy

még 6-7 évig nem lehet elkezdeni a városfejlesztést a vágányok helyén.

"Szóval, amikor azt kérdezik sokan: mi történt eddig? Miért most lett fontos Rákosrendező? A válasz egyszerű: nem nekünk nem volt fontos. A Rákosrendező fejlesztéséhez nélkülözhetetlen vasúti fejlesztést Lázár János 2022-ben leállította. S a kormány azóta se csinált ezügyben semmit, még a tervezés se indult újra. Ezért mondom: legalább 6-7 évnyi munka, mire Rákosrendező mára használaton kívüli vágányai helyén várost lehet fejleszteni" – írta a frakcióvezető.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×