„Magyarországon a megyeközpontokból leginkább InterCity-járatokkal közlekednek vasúton az emberek Budapestre” – közölte Lázár János a Facebook-oldalán. Az építési és közlekedési miniszter bejegyzését a vg.hu idézte.
A tárcavezető úgy fogalmazott, hogy sokan elégedetlenek az InterCityk színvonalával, és a minisztérium ezen akar erősíteni, aminek egyik fontos eleme az IC-kocsikon a mosdók rendbetétele. Egy korábbi közlekedési infóján bejelentette, hogy a MÁV csoport összes mosdóját egytől egyig felújítják 2026. január elsejéig, illetve április 1-jétől minden InterCity-járaton takarítószemélyzet fog szolgálatot teljesíteni. Hozzátette, hogy a személyzet nemcsak a mosdókat, hanem
az összes kabint és magát a járművet is tisztán tartja.
Lázár János nemrég a posztjában közölte, hogy az IC-kocsik mellékhelységeinek, kabinjainak tisztában tartása 2,5 milliárd forintba kerül. „A pénzt megszereztük, április elsejétől indítjuk a programot. Minden IC-kocsin folyamatos takarítás lesz, különösképpen a mosdókra figyelve” – közölte
Lázár János korábbi év végi interjújában úgy fogalmazott, hogy „mentalitás- és kultúraváltásra” van szükség a MÁV csoportnál, amely egy nagy állami szervezetnél nagyon nehéz, de alapvetően optimistán látja a jövőt. „Muszáj az utassal foglalkozni, most havariaközpont lesz, minden panasz meg lesz válaszolva, sőt lehet majd panaszt tenni” – mondta Lázár János, aki hozzátette, ha az utas lefényképezi a koszos mosdót, akkor utána a probléma legyen megoldva.
Az építési és közlekedési miniszter a videóban azt mondta, hogy a panasznak ma az információ demokratizálódása miatt helye és lehetőséges is van, ezt el kell fogadni. "Igen, az ügyfél panaszt tesz a késés miatt, igen, az ügyfél el fogja mondani, hogy szaros volt a mosdó. Igen, az ügyfél el fogja mondani, hogy úgy rossz az egész, ahogy van "– mondta Lázár, majd hozzátette, hogy „ezek az ügyfelek nem ugyanazok, mint aki voltak harminc évvel ezelőtt”.