eur:
402.84
usd:
372.07
bux:
91415.63
2025. március 28. péntek Gedeon, Johanna
A car being towed
Nyitókép: Mario Gutiérrez/Getty Images

Nem álltak le Budapesten a lopóautók, sőt…

Tavaly jóval több, szabálytalanul parkoló autót szállítottak el a fővárosban, mint egy évvel korábban, de emelkedett a kerékbilincselések száma is.

A Fővárosi Rendészeti Igazgatóság (FÖRI) összesen 3314 járműelszállítást hajtott végre tavaly, ami 6 százalékos növekedés a 2023-as 3129-hez képest – írja a vezess.hu. Ez az elmúlt öt év második legmagasabb értéke, és kétszerese a 2020-as 1769-es számnak. A leggyakoribb szabálytalanságok közé tartozott a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyeken, a várakozni tilos jelzőtábla hatálya alatt, valamint a kijelölt rakodóhelyeken történő szabálytalan parkolás.

A kerületek közül kiemelkedik Terézváros (VI. kerület), ahol 1760 járművet szállítottak el, ami több, mint a következő három kerület összesen: Zugló (XIV. kerület) 615, Józsefváros (VIII. kerület) 510, és Erzsébetváros (VII. kerület) 389 elszállítással. Terézvárosban, a Városliget és színházak közelében régóta súlyos a parkolási helyzet, amelyre az önkormányzatnak nem sikerül hatékony megoldást találni, így marad a szabálytalan autók elszállítása.

Az elszállított autók után 20 000 forintos szállítási kell fizetni, amit gyakran kiegészít egy 6500 és 65 000 forint közötti bírság, valamint a telephelyen napi 1200 forintos tárolási költség. A FÖRI-nek mindössze két szállító járműve van, ezek 0-24 órában dolgoznak. A platóra felrakott személyautókat a X. kerületi Kozma utca 5/C-be fuvarozzák, itt lehet átvenni fizetés után.

Budapesten a kerékbilincselések száma is növekedett: 2024-ben 4687 alkalommal használták, szemben a 2023-as 3802-es és a 2022-es 3532-es esetszámmal. A 2019-es 0-ás értékhez képest ez mindenképpen kiugró érték.

Címlapról ajánljuk

Gacsályi József: keressük azt az egyensúlyi állapotot, amivel a víz és az ember barátságban tud élni

Van-e vízhiány Magyarországon? Egyáltalán sok-e a víz vagy kevés a mi országunkban? Hiba volt-e a folyók szabályozása? Hogyan kerülhet víz a Homokhátságra? Miről kell meggyőzni a gazdákat ahhoz, hogy engedjék elárasztani a földjüket vízzel? Ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk Gacsályi Józseftől, az Országos Vízügyi Főigazgatóság műszaki főigazgató-helyettesétől, aki az InfoRádió Aréna című műsorának volt a vendége. Beszélt az első sikeres elárasztásról és a projekt folytatásáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.28. péntek, 18:00
Vitézy Dávid
a Főváros Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×