A Hivatalos Értesítőben közzétették Pintér Sándor belügyminiszter utasítását arra vonatkozóan, hogy kik vehetik igénybe mostantól az Észak-Pesti Centrumkórház – Honvédkórház Speciális Rendeltetésű Centrumának szolgáltatásait. Mint a 24.hu írja, a köznyelv VIP-osztálynak nevezi a speciális Rendeltetésű Centrumot, ahol olyan kiemelt betegeket kezelnek, akiknek indokolt a fokozott védelme.
A különböző jogszabályokra, törvényekre és rendeletekre hivatkozó utasítás szerint péntektől a Speciális Rendeltetésű Centrum (SRC) járó- és fekvőbeteg-ellátásának igénybevételére jogosultak:
- az állandó személyvédelemben részesülők (államfő, miniszterelnök, külpolitikáért felelős miniszter, Alkotmánybíróság elnöke, Kúria elnöke, legfőbb ügyész) és a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettársak és gyermekek,
- az Országgyűlésről elnöke és vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársa és gyermeke,
- a Magyarországon tartózkodó nemzetközileg védett személy,
- az állami vezetők: miniszter, a miniszterelnök politikai igazgatója, a miniszterelnök nemzetbiztonsági főtanácsadója, államtitkár, közigazgatási államtitkár, helyettes államtitkár,
- a Honvéd Vezérkar főnöke és helyettese, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka, a rendvédelmi szerv parancsnoka és helyettese, a polgári nemzetbiztonsági szolgálat és a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat vezetője és helyettese, a vasutas szervezetek azonos szintű vezetője és helyettese,
- illetve az, aki kivételes méltánylást érdemlő okból engedélyt kap.
Ezen kívül kizárólag járóbeteg-ellátásra jogosult:
- a honvédelmi és a rendvédelmi szervek aktív állományú ezredesi vagy annál magasabb rendfokozatú vagy azzal rendszeresített beosztást betöltő tagja, a nyugállományú tábornok, a honvédelmi és rendvédelmi szerveknél, illetve a vasutas szervezeteknél, továbbá az ezeket felügyelő minisztériumoknál igazgató, főosztályvezető, azzal azonos vagy annál magasabb beosztást betöltő személy,
- továbbá az, aki kivételes méltánylást érdemlő okból engedélyt kap.
A Honvédkórház részükre a jogosultságukat igazoló kártyát ad ki. A jogosultság megszűnésekor a kártyát be kell vonni. Pintér Sándor utasítása szerint a méltányossági igényekről az érintett írásbeli kérelmére minisztériuma személyügyi helyettes államtitkára dönt, majd arról 15 napon belül értesíti a kérelmezőt és a a kórház főigazgatóját. (Ha a kérelem megítélésének körülményei indokolják, az elbírálás határideje 15 nappal meghosszabbítható.) Pozitív elbírálás után a jogosultságot igazoló kártyát 15 munkanapon belül kiállítják.
A méltányossági engedély határozatlan időre megadható. Ha az érintett engedélye beosztásához kötődik, egy esetleges változást azonnal jelezni kell a személyügyi helyettes államtitkárnak. Ha az engedély beosztástól független, a kórház a helyettes államtitkársággal közösen a jogosultságokat kétévente felülvizsgálja.
A kórháznak a méltányossági igényjogosultsági eljárással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókról egy tájékoztatót kell közzétennie a honlapján. Az Észak-Pesti Centrumkórház – Honvédkórház főigazgatója által eddig méltányossági jogkörben kiadott írásbeli engedélyek már csak február 28-ig érvényesek. Erről a kórház az érintetteket február 28-ig írásban tájékoztatja. Az értesítés kézhezvétele után már a Belügyminisztérium személyügyi helyettes államtitkárának kell benyújtani a kérelmeket. A jóváhagyott kérelmek 2025. március 1-től lesznek érvényesek - írják.