eur:
403.03
usd:
361.64
bux:
97065.84
2025. május 16. péntek Botond, Mózes
Román és bolgár gépjárművek lépik át a nagylaki határátkelőhelyet 2020. március 18-án. A koronavírus-járvány terjedésének megfékezése érdekében életbe lépett korlátozó intézkedések miatt az osztrák oldalon feltorlódott román és bolgár állampolgárok március 18-án hajnalig kelhetnek át Magyarországon az erre a célra kialakított humanitárius folyosón.
Nyitókép: Román és bolgár gépjárművek lépik át a nagylaki határátkelőhelyet 2020. március 18-án (MTI/Rosta Tibor)

Bontják a nagylaki határt

Megtörtént a schengeni csatlakozás, ennyi volt.

Elbontják a határőrség őrhelyeit és a sávelválasztó betonelemeket a Nagylak II-Csanádpalota autópálya-határátkelő román oldalán a gépkocsiforgalom zavartalan haladása érdekében - közölte pénteken Alina Sabou, a temesvári út- és hírügyi igazgatóság szóvivője.

A temesvári regionális út- és hídügyi igazgatóság képviselője az Agerpres hírügynökségnek elmondta: az Arad megyei határátkelőhelyen a romániai A1 és a magyarországi M43 autópálya közötti jobb összeköttetésért végeznek munkálatokat.

Elbontják és elszállítják a Románia január elsejei schengeni csatlakozása előtt a határőrség őrhelyéül szolgáló konténereket, sávelválasztó betonelemeket.

A szóvivő közölte: az átszervezés után a forgalom menetirányonként két sávon zajlik majd. A Romániába belépő gépkocsivezetők folytathatják útjukat tovább, vagy - amennyiben autópálya-matricát kell vásárolniuk, illetve különleges szállítási engedélyre van szükségük - a szolgáltatásokat kínáló övezetbe irányítják őket.

A munkálatok során a közlekedés átszervezése mellett a feleslegessé vált közlekedési táblákat is eltávolítják. Az átszervezést február első felében fejezik be.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: A Ferrarinak XIV. Leó áldására lenne szüksége, a mezőny a szabályváltozásokban bízhat

A következő három hétvégén Imolában, Monacóban és Barcelonában lesz Forma–1-es futam. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője szerint a következő versenyeken végre bizonyítania kell a Ferrarinak, a McLaren üldözői pedig abban reménykedhetnek, hogy talán csökkenhet a hátrányuk azzal, hogy Barcelonától szigorúbb előírások vonatkoznak majd az első szárnyakra.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×