Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Unsplash.com

Erős kritikákat kaptak Lázár János bejelentései

Nem tartja érdemi intézkedéseknek Lázár János közlekedési miniszter bejelentéseit Vitézy Dávid fővárosi képviselő, a Podmaniczky Mozgalom vezetője, és a Közlekedő Tömeg Egyesület is hasonló véleménnyel van a tárcavezető terveiről.

Az építési és közlekedési miniszter minapi "közlekedésinfóján" tíz vállalásról tett bejelentést a MÁV-val és a Volánnal kapcsolatban. Egyebek között újabb mozdonyokat és vonatkocsikat ígért, késési biztosítást, az állam által megvásárolt GYSEV jármű- és személyi állományának hasznosítását az egész országban, valamint azt is, hogy a vonatokra fel nem férő utasokat busszal fogják szállítani.

Vitézy Dávid szerint Lázár János bejelentései arról tanúskodnak, hogy a kormány feladta az érdemi vasútfejlesztés ambícióját. Az ellenzéki politikus közölte: Csehország több mint ezer, Lengyelország több mint ezerötszáz milliárd forintot költ vasúti pályák korszerűsítésére, építésére, járművek beszerzésére, miközben Magyarország húszmilliárd forintot. "Érdemi nagyberuházások nem zajlanak, néhány jó ötlet van, mint hogy a vécéket felújítják, de nem ennek kellene a legnagyobb beruházásnak a magyar vasút életében. És néhány naiv, értelmetlen, vagy kivitelezhetetlen javaslat is van", fogalmazott. Ilyennek tartja a késési biztosítás bevezetését, amivel szerinte azt üzeni a kormány, hogy nem fog javulni a vasúti közlekedés színvonala, ráadásul a gyakorlati kivitelezés ennél és a klímás buszok bevetésénél is sok kérdést vet fel.

"Képzeljük el, amikor félóránként indulnak a Balatonra a Déli pályaudvarról, a 7-800 fős InterCityk tele emberekkel a nyári hónapokban. És akkor

majd indul mellé egy 40 fős busz, ami beáll az M7-esen a dugóba, meg betér Székesfehérvárra az autópályáról?

Ki fog arra átszállni, mi értelme van ennek, és honnan lesz erre elég busz és buszvezető" – sorolta a kérdéseket.

A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint a miniszter olyan üzemviteli ígéreteket jelentett be, amelyek a normál működéshez kellenek és nem annak javításához – mondta az InfoRádiónak Király Bence, a szervezet elnökségi tagja. Felhívta a figyelmet, hogy még nem esett szó a pályakarbantartások, felújítások végrehajtásának ütemezéséről, ahogy arról sem, hogy az új vagy használt mozdonyok mikor és mekkora számban érkeznek a MÁV pályahálózatára.

"Holott az a helyzet, hogy már nemcsak a mellékvonali dízel motorkocsik robbannak le tucatjával a MÁV hálózatán, hanem a legfontosabb InterCity vonatokat húzó V43-as mozdonyok is,

amelyek 60 évesek, és amelyekből egyébként még 300 darab van az országban, de az üzemeltetésük fokozatosan ellehetetlenül. Ezek lennének az igazán fontos kérdések, de ezekről nem hangzottak el konkrétumok." – mutatott rá.

Király Bence és Vitézy Dávid egyaránt úgy gondolja, hogy a késési biztosítás nem válik be, mert a bérletek olcsók, ezért a visszajáró összeg annyira kicsi lesz, hogy nem éri meg az ügyintézéssel járó fáradságot.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányaváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×