Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.43
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Math symbols on computer screen with mouse pointer
Nyitókép: Sean Gladwell/Getty Images

Nemzetközi felmérés: finn, svéd és osztrák diákokkal is felveszik a versenyt a magyarok

Kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak a magyar diákok a 2023-ban megszervezett Nemzetközi Matematikai és Természettudományi Trendvizsgálatban – közölte az Oktatási Hivatal. Azt írták: átlageredményük meghaladja a átlagot, és nem tér el jelentősen a korábbi mérések hazai eredményeitől.

A tanulói teljesítmények vizsgálatának nemzetközi társasága által szervezett, úgynevezett TIMSS-mérés célja, hogy összehasonlítható adatokkal szolgáljon a résztvevő országok tanulóinak aktuális matematikai és természettudományos teljesítményéről, valamint arról, hogyan változnak az eredmények a mérési ciklusok során – mondta az InfoRádióban Velkey Kristóf Gábor, az Oktatási Hivatal köznevelési elemzési főosztályának vezetője.

A magyar diákok kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak a 2023-ban megszervezett TIMSS-vizsgálatban (Trends in International Mathematics and Science Study – Nemzetközi Matematikai és Természettudományi Trendvizsgálat): átlageredményük meghaladja a nemzetközi átlagot, és nem tér el jelentősen a korábbi mérések hazai eredményeitől – közölte az Oktatási Hivatal.

Tavaly a TIMSS nyolcadik ciklusa valósult meg, a 4. évfolyamon 59 országból 12 016 iskola 359 098 tanulója, míg a 8. évfolyamon 44 országból 8786 iskola 297 262 tanulója vett részt a mérésben. Magyarországon a 4. évfolyamon 154 iskola 5241 tanulója, a 8. évfolyamon 157 iskola 5426 tanulója töltötte ki a tesztet. A legtöbb ország – köztük Magyarország is – teljesen digitális formában vett részt a mérésben, amely változatos, a hagyományos matematikai és természettudományos kérdéseken túl interaktív, több összefüggő részből álló problémamegoldó feladattípusokat is tartalmazott.

A 4. évfolyamos mérésben részt vevő országok átlageredménye a matematikateszten 503 pont, a természettudomány-teszten 494 pont. A 4. évfolyamos magyar diákok 520 pontos matematikaeredménye és 524 pontos természettudomány-eredménye szignifikánsan jobb a nemzetközi átlagnál, és statisztikai szempontból egyenértékű számos európai ország, egyebek között Dánia, Svédország, Németország, valamint az Egyesült Államok eredményével – sorolták.

A 8. évfolyamos mérésében részt vevő 44 ország átlageredménye a matematika és a természettudomány területén egyaránt 478 pont volt. A 8. évfolyamos magyar diákok 506 pontos matematikaeredménye és 522 pontos természettudomány-eredménye ugyancsak jelentősen jobb a nemzetközi átlagnál.

"A magyar eredmények statisztikai szempontból egyenértékűek például Finnország, Ausztria, Svédország vagy Ausztrália teljesítményével" – hívta fel a figyelmet Velkey Kristóf Gábor.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×