eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: PIxabay

Időben befejeződött a miskolci vasútvonal felújítása

Az elvégzett felújítással 20 kilométeren szűnnek meg a sebességkorlátozások, így kiszámíthatóbbá válik a menetrend, kevesebb lesz a késés és akár 5 perccel rövidülhet a menetidő.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) által meghirdetett 5 pontos közlekedési akcióterv részeként zajló munkálatok során az elmúlt három hónapban 27 kilométeres vágányszakaszon, azaz 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ rostáltak és cseréltek az ágyazatban - írja közleményében a MÁV-csoport.

A munkálatokon dolgozó 250 szakember teljesen kicserélte az ágyazatot 1,3 kilométeren, továbbá összesen 60 kilométernyi - 500 darab 120 méteres - úgynevezett hosszúsínszálat épített be. Befejezték 12 híd állagmegóvó szigetelését és 10 átjáró karbantartását, részleges felújítását is.

Jövő évben, várhatóan április végéig elvégzik azokat az utómunkálatokat is, amelyekre a téli időszak hőmérséklete miatt jelenleg nincs mód,

így például a felújított szakaszon a vágány semleges hőmérsékletének kialakítását, ágyazatpótlást, a vágányok és a felsővezetékek utószabályozását, valamint a vízelvezető árkok és a hídmeder takarítását.

Az októberben befejezett Miskolc és Emőd közötti szakaszon már 100 km/órára emelték a megengedett maximális sebességet, menetrendváltástól pedig várhatóan 120-ra növelik a szabályozás elvégzése után. Míg az Emőd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád közötti szakaszon várhatóan december közepén végzik el a szabályozást, amely a 100 km/órás engedélyezett sebességre emeléshez szükséges, addig ezen a részén 80 km/órával haladhatnak a vonatok. A most befejezett szakaszon a következő, 120 km/órára történő sebességemelés jövő év elején várható. Továbbá ugyanezen vonalszakasz egyes állomásain megszüntették, avagy meg fogják szüntetni a pontszerű, rövidebb szakaszokat érintő sebességkorlátozásokat is.

A további munkálatok azonban már nem fognak az elmúlt három hónapban tapasztalthoz hasonló mértékű kényelmetlenséget, menetrendmódosításokat okozni utasaink számára

- hangsúlyozza a vasúttársaság. Amellett, hogy a miskolci fővonal előírt, rendszeres karbantartását továbbra is elvégzik, a következő öt évben a Hatvan és Füzesabony közötti szakaszt is felújítják, amely szerepel a MÁV 5 pontos akciótervének pályafejlesztési programjában; a tervezési eljárás előkészítését már megkezdték.

A MÁV hivatalos YouTube-csatorjájára egy videó is felkerült, melyben Hegyi Zsolt, a vállalat vezérigazgatója foglalja össze az elvégzett munkálatokat:

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×