Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) történelmi léptékű fejlesztést végez az M1-es autópályán. Németh Tamás vezérigazgató akkor kiemelte, hogy az előkészítő munkálatok már idén ősszel elkezdődnek, hogy jövő szeptemberre minden készen álljon a tényleges bővítés megkezdéséhez.
A projekt keretében az M0-tól Győr irányába 80 kilométeren bővül 2x3 sávosra az autópálya 2029-re. Emellett mindkét oldalon egy-egy intelligens leállósáv (ITS) is létesül, amelyet a forgalmi helyzettől függően, balesetek, csúcsforgalom vagy útmunkák esetén nyitnak majd meg.
A magyarepitok.hu észrevette, hogy az MKIF Zrt. oldalán bejelentették: elkezdődtek az előkészítő munkálatok a bővítéshez. Az autópálya-kezelő vállalat jó néhány helyszíni fotózást is közölt megelőző lépésekről, és a jövőben is beszámoljak majd a fejleményekről.
A képekhez mellékelt összefoglalóban az MKIF zrt. azt írja, a pálya közelében számos helyen úgynevezett próbacölöpözés kezdődött meg. Erre azért van szükség, mert a bővítés miatt a hidakat, felüljárókat át- vagy teljesen újra kell építeni és ennek előkészítéseként ellenőrizni kell a talaj teherbírását az adott területeken. Ez a művelet forgalomkorlátozással egyelőre nem járnak - teszik hozzá.
A vállalat azt is megerősítette, hogy az M1-es autópálya bővítésének tényleges munkálatai legkésőbb 2025. szeptember 1-én kezdődnek el. Négy év leforgása alatt az M0-s autóúttól a Concó pihenőig mintegy 80 km-en bővül majd a sztráda 2x3 sávra, plusz az intelligens technikai sávra.