Jövő év második felében 65 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált Mercedes-Benz Citaro K típusú autóbusz áll forgalomba Budapesten - közölte Karácsony Gergely főpolgármester szerdán a Facebook-oldalán. A beszerzés jelentős mérföldkő a BKV flottafiatalítási programjában, hiszen ezzel az újabb járműcserével az autóbusz-állomány mintegy 8 százalékát korszerűsítik - tájékoztatott a főpolgármester.
Az előző öt év eredménye, hogy ma már Budapest útjain 100 százalékban alacsonypadlós buszflotta közlekedik, de az új ciklusban sem torpanunk meg - írta.
A BKV szerdai közleményében tudatta: 65 (plusz 20 opció) maximidi méretű autóbusz tartós bérletéről írt alá szerződést a BKV Zrt. a Truck-Trailer & Parts Kft.-vel. A megállapodás 96 hónapra szól és további 24 hónappal meghosszabbítható.
Az új járművek a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal, korszerű utastájékoztató rendszerrel - egyebek között nagyméretű monitorral -, valamint LED-es, energiatakarékos utastér-világítással rendelkeznek.
Az üléseknél USB csatlakozási lehetőséget alakítottak ki, így bárki feltöltheti telefonját vagy okoseszközét.
A maximidi buszok alacsony padlósak és klimatizáltak, a midi méretű autóbuszokhoz képest nagyobb befogadóképességű az utasterük, akadálymentes kialakításuknak köszönhetően pedig a babakocsis és a mozgáskorlátozott utasok is kényelmesen használhatják.
A buszok nagy teljesítményű BlueTEC EURO VI-E környezetvédelmi osztályba sorolt, korszerű, 7,7 liter hengerűrtartalmú motorral felszereltek, ezáltal átlagfogyasztásuk alacsonyabb és kisebb környezeti terhelést okoznak.
A szóló autóbuszokhoz képest némileg rövidebb, 10,6 méteres hosszúságukból és a rövid tengelytávból adódóan fordulékonyságuk paraméterei kedvezőek,
így tervezetten azokon a vonalakon - például keskeny hegyvidéki utcákban vagy forgalomcsillapított övezetekben - állhatnak majd üzembe, amelyeken előnyösebb a jól manőverezhető, illetve kisebb környezeti terhelést okozó autóbuszok használata.
A BKV közölte: a járművek forgalomba állításával a ma már korszerűtlennek számító EURO 2-es és EURO 3-as motorral rendelkező buszokat vonhatják ki az állományból.
A társaság a közeljövőben újabb szóló és csuklós autóbuszokra tervezi eljárások meghirdetését.