A BKK mesterséges intelligenciát is használó adatelemzőket foglalkoztat arra, hogy felmérjék, melyek azok az útszakaszok, ahol önmagában a megengedett sebesség csökkentése is segít elkerülni a súlyos és halálos baleseteket. Ez alapján először az I. kerületi Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszán – a Mikó utca és a Vérmező út közötti szakasszal megegyezően – 50 km/óráról 40 km/órára változtatták a legnagyobb megengedett sebességet. A számítások szerint pusztán ezzel az intézkedéssel az egy kilométerre, illetve egy évre vetített közlekedési balesetek száma az eddigi 43-ról 19-re csökkenthető.
Az Attila úti tapasztalatokat felhasználva már az ősz folyamán további, a stratégiában szereplő útszakaszokra is kiterjesztik az intézkedést, írta akkor a társaság.
Mint a Telex cikkéből kiderül, a következő helyszín a Szentmihályi út közel egy kilométeres szakasza lesz, ahol
a megengedett legnagyobb sebességet 60 km/h-ról 50-re csökkentik,
az intézkedéstől itt is a balesetek számának jelentős visszaesését várják.
A mesterséges intelligencia állítólag olyan hatékonyan működik a BKK-s szakemberek keze alatt, hogy 90 százalékos pontossággal képes meghatározni, hol lesznek majd balesetek. Bár a fővárosi közlekedési cég nem kizárólag erre a megoldásra hagyatkozik a táblák és a felfestések, valamint az egyéb sebességcsökkentő intézkedések bevezetésekor, az már látható, hogy az eddigieken felül is lesznek olyan belső kerületi utcák, ahol 50 helyett 30-cal, esetleg még lassabban lehet majd menni a jövőben.
(A nyitókép illusztráció.)