A MÁV-csoport számára komoly kihívást jelent a menetrendszerűség javítása, amely az utóbbi időszak egyik legnagyobb problémájává vált. Bár némi előrelépés tapasztalható, a szeptemberi adatok szerint a vonatok csupán 75 százaléka érkezett pontosan, ami messze elmarad a kitűzött 90 százalékos céltól – mondta Hegyi Zsolt vezérigazgató a Magyar Vasút 2024 konferencián.
"A késés egy nem teljesített ígéret. A menetrendszerűség egyre nagyobb problémát jelent, és ez nem csak a vállalat számára kellemetlen, hanem utasaink számára is frusztráló" – idézte a Portfolio Hegyi Zsoltot. A MÁV csoport vezérigazgatója közölte, a késések orvoslását adatelemzési folyamattal kezdték, ami feltárja az okokat, ebből pedig levonják a tanulságokat.
Elmondta azt is, hogy bár az elővárosi vonalak esetében a késési statisztikák fokozatosan javulnak, a helyzet még mindig nem kielégítő. A késések mértéke továbbra is kiemelkedő probléma, és különösen a Budapest környéki elővárosi vonalakon, ahol a zsúfoltság és a műszaki problémák gyakran okoznak fennakadásokat. Szeptemberben a vonatok összesen 3500 perc késést halmoztak fel, ami a napi működésre lebontva jelentős problémát jelent, de augusztusban még ennél is magasabb, 5000 perc késésről számoltak be.
Hegyi Zsolt hangsúlyozta, hogy a késések csökkentése nemcsak technológiai fejlesztéseket igényel, hanem a MÁV dolgozóinak felelősségvállalását is. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a személyszállítási szolgáltatás teljesítménye továbbra is komoly kihívás elé állítja a MÁV-ot, de a jövőbeli fejlesztések reménykedésre adhatnak okot. „Nagyon komoly változásokra készülünk” – fogalmazott, és elismerte, hogy a vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért.
A késések és a menetrendszerűség javítását célzó fejlesztések között Hegyi Zsolt kiemelte a Budapest elővárosi vonalak infrastruktúrájának korszerűsítését, valamint a járműállomány bővítését, de arról is beszélt, hogy elsőként minden hadrafogható járművet pályára kell küldeni a meglévő állományból.