eur:
410.87
usd:
392.14
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart a Keleti pályaudvaron 2024. szeptember 16-án. A társaság vezetője elmondta: az árvízi helyzet ellenére zavartalan a vasúti, illetve a távolsági buszközlekedés az országban. Egyetlen kivétel az Esztergom-Komárom vonal, amit átadtak a katasztrófavédelemnek, mert az része a védműveknek. A szakaszon vonatpótló buszok közlekednek.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Megszólalt a MÁV-vezér a késésekről: nagyon komoly változásokra készülünk

Szeptemberben a vonatok összesen 3500 perc késést halmoztak fel, augusztusban még ennél is többet, 5000 percet – ismertette az adatokat Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója, és beszélt arról is, hogy orvosolnák a problémát.

A MÁV-csoport számára komoly kihívást jelent a menetrendszerűség javítása, amely az utóbbi időszak egyik legnagyobb problémájává vált. Bár némi előrelépés tapasztalható, a szeptemberi adatok szerint a vonatok csupán 75 százaléka érkezett pontosan, ami messze elmarad a kitűzött 90 százalékos céltól – mondta Hegyi Zsolt vezérigazgató a Magyar Vasút 2024 konferencián.

"A késés egy nem teljesített ígéret. A menetrendszerűség egyre nagyobb problémát jelent, és ez nem csak a vállalat számára kellemetlen, hanem utasaink számára is frusztráló" – idézte a Portfolio Hegyi Zsoltot. A MÁV csoport vezérigazgatója közölte, a késések orvoslását adatelemzési folyamattal kezdték, ami feltárja az okokat, ebből pedig levonják a tanulságokat.

Elmondta azt is, hogy bár az elővárosi vonalak esetében a késési statisztikák fokozatosan javulnak, a helyzet még mindig nem kielégítő. A késések mértéke továbbra is kiemelkedő probléma, és különösen a Budapest környéki elővárosi vonalakon, ahol a zsúfoltság és a műszaki problémák gyakran okoznak fennakadásokat. Szeptemberben a vonatok összesen 3500 perc késést halmoztak fel, ami a napi működésre lebontva jelentős problémát jelent, de augusztusban még ennél is magasabb, 5000 perc késésről számoltak be.

Hegyi Zsolt hangsúlyozta, hogy a késések csökkentése nemcsak technológiai fejlesztéseket igényel, hanem a MÁV dolgozóinak felelősségvállalását is. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a személyszállítási szolgáltatás teljesítménye továbbra is komoly kihívás elé állítja a MÁV-ot, de a jövőbeli fejlesztések reménykedésre adhatnak okot. „Nagyon komoly változásokra készülünk” – fogalmazott, és elismerte, hogy a vállalatnak felelősséget kell vállalnia az eddigi mulasztásokért.

A késések és a menetrendszerűség javítását célzó fejlesztések között Hegyi Zsolt kiemelte a Budapest elővárosi vonalak infrastruktúrájának korszerűsítését, valamint a járműállomány bővítését, de arról is beszélt, hogy elsőként minden hadrafogható járművet pályára kell küldeni a meglévő állományból.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×