Infostart.hu
eur:
388.42
usd:
331.51
bux:
109466.82
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Man dressed in black with a balaclava on his head looking through car window and wondering how to break into this car. Car thief, car theft concept
Nyitókép: djedzura/Getty Images

Ezek az autók vannak kitéve leginkább a veszélynek

Egyre kevesebb kocsit lopnak, de azért nem árt óvatosnak lenni.

Míg 2010-ben országosan 4778 esetet regisztrált a rendőrség, addig az elmúlt évben mindössze 335-öt. A hatósági intézkedések meggátolják, illetve csökkentik az ilyen típusú bűncselekmények elkövetését. Ilyen például az eredetiségvizsgálat, a törzskönyv bevezetése, illetve a műszaki vizsgáztatások is szigorúbbakká váltak azáltal, hogy a járműről fotók is készülnek, amelyek bekerülnek egy nyilvántartásba, ami alapján bármikor utána lehet nézni a járműnek – mondta a hirado.hu-nak Orbán Sándor rendőr alezredes.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Bűnmegelőzési Osztályának munkatársa szerint határozottan nőtt a lakosság tudatossága a lopások megelőzése kapcsán. Jobban vigyáznak az értékeikre, és ez is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy kevesebb bűncselekmény történt.

A legveszélyeztetettebb elsősorban a főváros és agglomerációja, tehát Pest vármegye. A rendőrség adatai szerint Budapesten az elmúlt évben 115 személygépkocsi-lopás történt, illetve Pest vármegyében 90. 2023-ban Bács-Kiskun vármegyében fordult még elő több ilyen típusú bűncselekmény.

Leginkább azok az autók vannak kitéve veszélynek, amelyek olyan területeken vagy városrészeken állnak, ahol kevés térfigyelő kamera van.

Elsősorban a külső kerületek érintettek, a belső kerületekben már szinte mindenhol van kamerás térfigyelő rendszer, ami elég visszatartó erőt jelent – fogalmazott a rendőr alezredes.

2024 januárjától júniusig tartó időszakában összesen 60 autólopás történt a fővárosban eddig. Az ORFK munkatársa elmondta, hogy leginkább azokat a járműveket veszik célkeresztbe az elkövetők, amelyekkel a leggyakrabban találkozunk az utakon.

Idősebb járműveket főleg alkatrész-utánpótlás miatt tulajdonítanak el, de előfordul, hogy megrendelésre tulajdonítanak el autókat: ilyenkor típust, gyártmányt, felszereltséget is néznek az elkövetők. Az autólopás leggyakoribb okai a nyitottan hagyott gépjármű és az őrizetlenül hagyott indítókulcs, ezért ezekre mindig érdemes figyelni. Az autó ablakait és ajtajait körültekintően be kell zárni. Nem szabad hagyni semmilyen értéket, még egy üres táskát sem az utastérben, és ajánlott használni az autóba beépített mechanikai védelem mellett kiegészítő biztonsági eszközöket.

Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×