A cascobiztosítás általában a saját hibás balesetekre térít, a mostani esetben viszont egyértelműen a teherautó sofőrje hibázott, miután nem ellenőrizte a rakományát, és ezért kerülhetett fém hulladék (kulcsdarabok) az úttestre, ami tömeges defektet okozott. Bár vannak olyan biztosítások, amik ilyen esetben is térítenek, itt alapvetően a külföldi jármű felelősségbiztosítója köteles helyt állni – mondta az InfoRádióban a Mabisz kommunikációs vezetője.
Lambert Gábor elmondása alapján a kártérítést relatíve egyszerű lesz behajtani, amennyiben meglesz a tehergépkocsi rendszáma – és az alapján a biztosítója –, ami meglátása szerint az autópályák kiterjedt kamerarendszere segítségével könnyen felderíthető. Ha mégsem sikerül, vagy esetleg nincs biztosítása a sofőrnek, akkor a Mabisz a kárszámlára térítheti a kárt, és majd ő pereli vissza azt az okozótól.
Mint modnta, nyilván ez egy hosszú procedúra lesz, amibe várhatóan lesznek is olyanok, akik bele sem akarnak vágni. „Sajnos az a baj, hogy a biztosítók nagy százalékban nem kell, hogy helytálljanak, mert úgymond az emberek a procedúra miatt, a hosszadalmassága miatt benyelik ezeket a káreseményeket” – fogalmazott.