Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 14. vasárnap Szilárda
Nyitókép: vezess.hu

Csúnyán átvághatják az importált használt autók vevőit – mutatjuk, mire kell figyelni

Egy friss kutatás szerint manipulálják a használt autók jelentős részének kilométeróra-állását Magyarországon, vagyis kevesebbet érnek a járművek, mint amennyit kérnek értük. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, amit nagy számban igyekeznek kihasználni a csalók.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban tizenöt európai országban végzett kutatást, amelyből kiderült, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét. A magyar utakon közlekedő és a cég által ellenőrzött autók 7,4 százalékának módosították a futásteljesítményét. Még ennél is rosszabb a helyzet Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15 százalékot.

A felmérés szerint Magyarországon

az importált autók 8,1 százalékának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5 százalék).

Sokan megbízhatóbbnak tartják az egyes külföldi országokból – például Németországból – importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, ugyanius az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. „Mivel nem kielégítő az országok közötti információáramlás a különböző autókról, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással” – magyarázza Matas Buzelis autóipari szakértő.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. Az ellenőrzött gépjárművek 44,6 száazléka a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4 száazléka külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban – így például Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában is – a külföldről behozott autók aránya 70-90 százalék között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet automatikusan az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem végzik el időben a műveletet, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet.

A módosított futásteljesítményű autókat általában jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek.

A kutatásból kiderült az is, hogy azok a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25 százalékkal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.

Címlapról ajánljuk
Lantos Csaba: nem csak a napelemeseknek nyitott az új állami akkumulátoros pályázat

Lantos Csaba: nem csak a napelemeseknek nyitott az új állami akkumulátoros pályázat

Százmilliárd forintos pályázat indul januárban, amiből lakossági napelemes rendszerekhez lehet majd akkumulátort venni. A mintegy 3 millió 200 ezer forintba kerülő 10 kilowattos energiatárolóegységhez az állam két és fél milliót ad. Mindenki hozzájuthat a támogatáshoz, de vannak, akiknek nagyobb esélyük lesz – erről beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Lantos Csaba energiaügyi miniszter.

Orbán Viktor: hiába az adventi időszak, a politikában nincs elcsendesedés

Orbán Viktor szerint a gyermekvédelemben nincs alku. A miniszterelnök a Karmelita Kolostorban adott egyórás interjút Lentulai Krisztiánnak. A kormányfő szerint Amerika békét, Európa háborút akar, és kulcsfontosságú Magyarország mozgástere a 2026-os választáson. A teljes interjút a Mandiner YouTube-csatornáján tették közzé.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Európai békecsúcs közeleg, hatalmas áldozatot hozna Ukrajna – Háborús híreink vasárnap

Európai békecsúcs közeleg, hatalmas áldozatot hozna Ukrajna – Háborús híreink vasárnap

Hétfőn Steve Witkoff amerikai különmegbízott európai vezetőkkel és Volodimir Zelenszkij ukrán elnökkel találkozik, hogy egy tűzszünet lehetőségéről egyeztessenek. Úgy tűnik, hogy az amerikai közvetítők Moszkva után ismét Kijev felé fordulnak, hogy közelítsék a felek álláspontjait. A berlini tárgyalások előtt eközben Volodimir Zelenszkij ukrán elnök bejelentette, hogy országa kész lemondani a NATO-tagságról nyugati biztonsági garanciákért cserébe, teljesítve ezzel az oroszok egyik legfőbb követelését.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×