Több országban komoly pénzbírság jár azért, ha valaki télen nem az időjárási körülményeknek megfelelő abronccsal szerelt autóval közlekedik, nyáron viszont sehol sem szankcionálják a téli gumival autózókat. Pedig ilyen gumival járni egyáltalán nem jó döntése, a német autóklub tesztjei szerint ugyanis
kánikulában, száraz aszfalton akár 16 méterrel is megnőhet egy 100 km/h-ról állóra történő fékezés féktávja.
Az ADAC felhívja a figyelmet arra, hogy minél nagyobb a téli gumi profilmélysége és minél magasabb a hőmérséklet, annál jobban nő a féktávolság, melyet értelemszerűen az autó terhelése is jelentősen befolyásol – olvasható a hvg.hu-n.
Szakértők szerint a 4 milliméternél kisebb profilmélységű kopott téli gumikkal sem ajánlott nyáron autózni, mert ezekkel érezhetően romlik a menetstabilitás.
Az enyhébb telek miatt egyre többen gondolkoznak el négyévszakos gumik beszerzésén, melyek egyre jobban teljesítenek a tesztekben – jegyzik meg.