Infostart.hu
eur:
394.98
usd:
338.99
bux:
104286.14
2025. augusztus 8. péntek László
closeup view of two studded winter tires with different treads
Nyitókép: Zigmunds Dizgalvis/Getty Images

Ezt senki nem bünteti az utakon, pedig életveszélyes

Téli gumi esetén a nyári melegben jelentősen megnő a féktáv, érezhetően romlik az autó kezelhetősége.

Több országban komoly pénzbírság jár azért, ha valaki télen nem az időjárási körülményeknek megfelelő abronccsal szerelt autóval közlekedik, nyáron viszont sehol sem szankcionálják a téli gumival autózókat. Pedig ilyen gumival járni egyáltalán nem jó döntése, a német autóklub tesztjei szerint ugyanis

kánikulában, száraz aszfalton akár 16 méterrel is megnőhet egy 100 km/h-ról állóra történő fékezés féktávja.

Az ADAC felhívja a figyelmet arra, hogy minél nagyobb a téli gumi profilmélysége és minél magasabb a hőmérséklet, annál jobban nő a féktávolság, melyet értelemszerűen az autó terhelése is jelentősen befolyásol – olvasható a hvg.hu-n.

Szakértők szerint a 4 milliméternél kisebb profilmélységű kopott téli gumikkal sem ajánlott nyáron autózni, mert ezekkel érezhetően romlik a menetstabilitás.

Az enyhébb telek miatt egyre többen gondolkoznak el négyévszakos gumik beszerzésén, melyek egyre jobban teljesítenek a tesztekben – jegyzik meg.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.08.11. hétfő, 18:00
Deák András
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, John Lukacs Intézetének tudományos főmunkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×