eur:
411.22
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Kerékpáros és egy autó közlekedik a Váci úton 2017. november 6-án, ahol a 3-as metró vonalának felújítása miatt metrópótló buszok járnak. Az Újpest-központ és a Lehel tér közötti szakasz felújítása várhatóan egy évig tart.
Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

Közlekedési káosz következik Budapesten, ha startol a magyar EU-elnökség?

A címben jelzett aggodalom sokak fejében megfordul, ha az előttünk álló fél esztendőre gondolunk. De van remény: a buszsávok menthetik meg a budapesti közlekedést.

A közúti közlekedés szabályainak módosításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM), hogy a júliustól esedékes magyar uniós elnökség ne okozzon többletterhelést a főváros amúgy is forgalmas úthálózatán - közölte a tárca szombaton az MTI-vel.

A közleményben emlékeztettek arra, hogy júliustól Magyarország látja el az Európai Unió soros elnökségét. A diplomáciai csúcsüzem, az aktív és a kontinens kiemelten fontos kérdéseire fókuszáló magyar elnökség munkája jelentős számú nemzetközi delegáció mozgását teszi szükségessé - tették hozzá.

Annak érdekében, hogy ez ne okozzon további terhelést Budapest amúgy is forgalmas úthálózatán, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosításával lehetővé válik, hogy a delegációk kijelölt járművei az autóbusz- és trolibuszforgalom, azaz a közösségi közlekedés zavarása nélkül az autóbusz-forgalmi sávokban közlekedjenek - jelezték.

A Magyar Közlöny június 28-i számában megjelent jogszabálymódosítással a kormány lehetővé teszi, hogy más, kiemelten fontos és külön e célból megjelölt esemény lebonyolításakor is lehetővé váljon a kijelölt járművek forgalmának elvezetése a buszsávon keresztül, elkerülve így a fővárosi forgalom további növelését - emelték ki.

Mindez azonban szigorúan csak a kijelölt járművekre vonatkozik, amelyek a közösségi közlekedés zavarása nélkül élhetnek ezzel a lehetőséggel, azaz a buszsáv továbbra is az autóbuszoké és a trolibuszoké, a közösségi közlekedésnek itt elsőbbsége van - hangsúlyozták.

A közlemény szerint bizonyos korlátozások és tilalmak alóli, szigorú feltételek szerint történő felmentésre - mint a buszsávok kizárólag a kijelölt járművek számára történő időszaki megnyitása - más európai ország, így például Németország közlekedési rendszere is lehetőséget biztosít.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×