eur:
414.14
usd:
401.46
bux:
81066.68
2025. január 8. szerda Gyöngyvér
fotó: By Planespotter1 - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=130858450
Nyitókép: By Planespotter1 - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=130858450

Egy éve nem kap tájékoztatást fiáról a Svédországban lezuhant Wizz Air-pilóta apja

Az egyik pilóta édesapja szerint a svéd légiforgalmi irányítás nem vette elég komolyan a dolgokat, nem figyelmeztették a fiát és kollégáját, hogy vihar közelít.

Tucatnyi kérdést intézett Korom Mihály azokhoz a svéd hatóságokhoz, amelyek még egy évvel a tragikus légibaleset után sem tudtak megnyugtató választ adni arra, miért halt meg a svédországi Arkösund közelében fia és a Wizz Air másik magyar pilótája - írja a Blikk.

Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, Korom Gábor és kollégája még 2023. június 18-án indult a Sovata Rallye Moran kisrepülővel Lengyelországból Svédország felé, a Stockholmtól északra fekvő Dala-Järna irányába, amikor a gép a Balti-tengerbe zuhant, mindketten meghaltak.

Korom Gábor édesapja, Korom Mihály a lapnak azt nyilatkozta: azóta előkerült egy új tanú, egy francia férfi, aki a jachtján tartózkodott. Elmondása szerint

ugyan a repülőt nem látta, de hallotta, ahogy a vízbe zuhan. Vallomásában azt állította, nagyon erős motorhangot hallott, majd egy nagy csattanást.

A svéd hatóságok azóta megvizsgálták a Commodore Moran roncsait, de nem jutottak közelebb a megoldáshoz. A gyászoló apának videokonferencián számoltak be a vizsgálat fejleményeiről, ám szerinte valójában az eredmények nem adtak választ semmire.

A roncsok vizsgálatából kiderült, hogy a motornak nem volt műszaki problémája, üzemanyaguk is volt bőven. Korom Mihály azonban nehezen fogadja el, hogy egy év után sem lehet tudni valójában semmilyen igazi részletet, ezért egy 12-15 pontból álló kérdéssort küldött a svéd hatóságoknak, amiben többek közt azt kérdezi, hogy az ottani légi irányítók miért nem vették komolyabban, hogy a kisgép a viharzónába kerül és hogy mi lehetett az oka annak, hogy több száz méter magasságról hirtelen lezuhantak - írja a lap.

Korom Mihály óvakodik attól, hogy felelősöket keressen, de úgy érzi, a svéd légi irányítás nem állt a helyzet magaslatán akkor, és nem figyelmeztették a magyar pilótákat, hogy honnan közelít feléjük a vihar. A lapnak elmondta: az elmúlt egy év során talán megbékélt a történtekkel, de elfogadni sosem fogja tudni.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: készpénznek vehető a konzervatív fordulat Kanadában

Magyarics Tamás: készpénznek vehető a konzervatív fordulat Kanadában

A liberális Justin Trudeau lemondása után akár előre hozott választások is jöhetnek Kanadában, és a jelenlegi állás szerint még az idén biztosan a konzervatívok vehetik át a kormányzást – erről beszélt Magyarics Tamás az InfoRádióban. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora, külpolitikai szakértő szerint ugyanakkor az ország nem lesz az USA 51. tagállama.

Kezd meghajolni a brit kormány Elon Muskék haragja előtt

Pár héttel Donald Trump beiktatása – és saját kormányzati szerepének kezdete előtt – a milliárdos Elon Musk a brit belügyekkel van elfoglalva. Egy nemierőszak-ügy állítólagos eltussolása miatt börtönbe küldené az illetékes minisztert.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.09. csütörtök, 18:00
Hámori Máté
Liszt Ferenc-díjas karmester, a Danubia Zenekar művészeti vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. január 8. 22:29
×
×
×
×