eur:
413.99
usd:
396.49
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: BKK

Két év alatt 37 kilométerrel bővítenék a fővárosi trolihálózatot

Az európai trolireneszánsz elérheti a magyar fővárost.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azt tervezi, hogy 2026-ig 37 kilométerrel bővítik a trolihálózatot, a társaság már korábban elindított 160 trolibusz beszerzésére irányuló közbeszerzési eljárást. Karácsony Gergely főpolgármester a tervezett fejlesztésekről szóló szerdai sajtótájékoztatón arról beszélt: az elmúlt években jelentős járműfejlesztést hajtottak végre a közösségi közlekedésben. A trolibeszerzést azért indították el, mert hisznek abban, hogy a közösségi közlekedés "elektrifikációjában" nagyon fontos szerepe van ezeknek a járműveknek.

Kőbányán, Óbudán és Zuglóban is szeretnék bővíteni a trolihálózatot.

Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója kiemelte, hogy Európa-szerte reneszánszukat élik a trolifejlesztések. El kell érni, hogy a közösségi közlekedés kibocsátásmentes legyen, és Budapesten a legnagyobb kihívás a buszágazat elektrifikációja, viszont a trolibuszoknak köszönhetően ez nem lehetetlen - mondta.

Walter Katalin közölte: 2019 és 2024 között a trolihálózat több mint 17 kilométerrel bővült, és 2026-ig további 37 kilométerrel terveznek.

Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója úgy fogalmazott: "a troliban hiszünk, és nem véletlenül". A trolibuszok sok helyen alkalmasabbak a dízelbuszok kiváltására, mint az elektromos buszok - mondta, majd példaként említette az üzemeltetést és azt, hogy az önjáró trolik könnyebbek, így kevésbé terhelik az utakat, mint az elektromos buszok.

A BKK megbízásából a Budapesti Műszaki Egyetem által két évvel ezelőtt készült tanulmány szerint

a körülbelül 1100 fővárosi dízelüzemű autóbuszból 350 esetben a troli az elektrifikáció leghatékonyabb és leggazdaságosabb módja

- közölte Bodor Ádám.

Elmondta, négy vonalcsoportban kezdődhet majd meg a trolihálózat kiterjesztése: a Pongrácz úti vonalcsoporton, a Kőbányai út-Pacsirtamező utcai tengelyen, a Thököly út-Rákóczi út tengelyen, valamint a Fogarasi út vonalcsoporton.

A 2025-ig megvalósuló fejlesztések között szerepel a közvetlen kapcsolat Kőbánya és Angyalföld között a 75-ös troli meghosszabbításával, Alsórákos térsége közvetlen metrókapcsolatot kap majd a 81-es troli meghosszabbításával, valamint új kapcsolat jön létre a belváros és Zugló között az állatkerti delta megépítésével, a 82-es troli meghosszabbításával.

Bodor Ádám közölte, 2026 végéig jelentősebb infrastruktúra-fejlesztést terveznek elsősorban európai uniós forrásból.

A tervek szerint

  • 2026 végig megvalósul a Kőbányai út elektrifikációja, a Kőbányai úton meghosszabbodik a 72-es trolibusz vonala Kőbánya-alsóig, továbbá
  • felsővezetékek épülnének a Pongrácz úton, a Kassai tér térségében, valamint a Diószegi Sámuel-Elnök utcát érintően.
  • 2027 végére a trolihálózatba kapcsolnák Óbudát, Alsórákost, valamint Óhegyet és Újhegyet.

Horváth László, a BKK beruházási igazgatója emlékeztetett: a társaság az év elején feltételes, nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárást indított legfeljebb 160 trolibusz beszerzésére. Júliusban lesz az elsőkörös árajánlat-benyújtás. A részvételi szakaszra négyen jelentkeztek, az Ikarus, a Skoda, a Solaris és a Bozankaya.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 05:00
×
×
×
×