Ahogy egy évvel korábban, úgy 2023-ban is az eMAG volt Magyarország legnagyobb forgalmú, egyben legismertebb online áruháza - írja a GKID és a MasterCard friss kimutatása alapján a HVG. A második helyen szintén nem történt változás, a korábbiakhoz hasonlóan az Alza.hu kapta az ezüstérmet.
A harmadik helyen viszont a MediaMarkt helyét forgalomban a Kifli.hu, ismertségben pedig a Temu vette át.
Az adatokból kiderül, hogy a 15 legnagyobb internetes áruház összesen 542,5 milliárd forint online forgalmat bonyolított le 2023-ban, és 14,7 milliószor rendeltek a vevők náluk. A zord piaci helyzetet mutatja, hogy az 5 milliárd feletti forgalmú 13 magyar e-kereskedőhöz egyetlen új cég sem tudott csatlakozni, és ennek a 13 cégnek az összesített forgalma is csak 1 százalékkal növekedett.
Fontos változás az is, hogy megjelentek, és törnek előre a kínai boltok – egyelőre a forgalmi listának még nincsenek az élén, az ismertségben viszont azonkívül, hogy a Temu már a harmadik, a Shein és az Aliexpress is ott van a top 15-ben - írják.