A MAK álláspontja az, hogy egy ilyen intézkedés nem csupán az autós, hanem széles körű társadalmi érdekekkel is ellentétes. Jelenleg több mint 438 ezer tíz évnél idősebb forgalomban lévő személygépkocsi üzemel Budapesten, ez a teljes fővárosi személygépkocsiállomány több mint 60 százaléka.
A MAK szerint ezek tulajdonosait és üzemeltetőit súlyosan diszkriminálná, ellehetetlenítené munkájuk, szolgáltatásaik ellátásában, családjuk ügyeinek intézésében, gyermekeik iskolába járásában, valamint korlátozná az agglomerációból Budapestre munkába járók tömegeit is.
A szervezet ezért kéri a döntéshozókat, hogy készüljenek hatásvizsgálatok, a döntéseket előzze meg valódi elemzés és szakmai, társadalmi vita, amelybe vonják be a MAK-ot is.
Azt is kérik továbbá, hogy a városvezetés adjon érdemi választ a szakmai javaslataikra, és a közlekedésszervezési kérdésekben ne az ötletelés, hanem a szakmai szempontok vezéreljék a döntéshozatalt, és vegyék figyelembe az autósok érdekeit.