Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Auto accident involving two cars on a city street; baleset karambol ütközés biztosítás kgfb
Nyitókép: boonchai wedmakawand/Getty Images

Nincs megállás, megint többet fizethetnek a magyar autósok

Van járműkategória, amelyben 16 százalékkal emelkedett a kötelező felelősségbiztosítások átlagos díja.

Bővüléssel kezdte az idei évet az újautó-piac. A forgalomba helyezett személyautók száma 7 százalékkal nőtt az év első három hónapjában. A kötelező biztosítások átlagdíja pedig 5 százalékkal 59 ezer forintra nőt. A Netrisk szerint a dízelmotoros, benzines, hibrid és elektromos új autók esetén az átlagdíj az idén 51-62 ezer forint volt, ami 4-16 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten.

Az év első három hónapjában közel 32 ezer új személyautót helyeztek forgalomba az adatokat gyűjtő Datahouse statisztikái szerint, ami több mint 7 százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez kedvezőbb a múlt év első három hónapjában elért kevesebb mint 3 százalékos növekedésnél, valamint fordulatot jelent a múlt év egészéhez képest, amikor 3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma 2022-höz képest. Az új autók esetében a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási átlagdíjak az idén 59 ezer forintot tettek ki, ez 5 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz viszonyítva – derül ki a Netrisk összeállításából

Az új autók piaca még elmarad a járvány előtti szinttől. 2019 első három hónapjában ugyanis több mint 34 ezer új autó került a forgalomba. Kedvező, hogy a korábbi lendületes emelkedés után lelassult az új autók árának növekedése. A hivatalos adatok szerint az új személyautóknál csak 2,5 százalékos volt az éves áremelkedés, miközben egy évvel ezelőtt közel 21 százalékos volt a drágulás.

A Netrisk adataiból az is kiderül, hogy a különböző meghajtású új autók esetében mennyi a kötelező átlagdíj. A dízelmotoros autóknál közel 77 ezer forintról van szó, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg éves szinten. Az új hibridekre az idén közel 61 ezer forintos átlagdíjon kötöttek kötelezőt az autósok, utána következnek 62 ezer forinttal a villanyautók. Előbbi 11, utóbbi 16 százalékos emelkedésnek felel az egy évvel korábbihoz képest. Ebben az összevetésben a benzineseknél a legalacsonyabb az átlagdíj, ami majdnem 51 ezer forint, ez pedig 4 százalékos drágulásnak felel meg éves szinten.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×