Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: Pixabay.com,

Vereczkey Zoltán: még öt évet ezzel a közlekedésszervezési koncepcióval a főváros nem bír ki következmények nélkül

A budapesti közlekedésszervezés súlyos problémáira hívja fel a figyelmet a fővárosi és főváros környéki vállalkozások részére írt nyílt levélben a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara.

A Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint a jelenlegi budapesti közlekedésszervezésben az eljutási idő nem tervezhető.

"A gazdasági növekedés gátjává vált már az a közlekedésszervezési gyakorlat, amely a forgalmi áteresztő kapacitások csökkentését és a tiltást ismeri egyedüli szervezési eszközként. Mi azt gondoljuk, hogy össze lehet egyeztetni mind a környezetvédelmi, mind a közlekedési szempontokat, de az nem lehetséges, hogy az ország fővárosa, Budapest, a gazdasági centrum olyan közlekedési kínálattal rendelkezzen, amelyben az eljutási idő semmilyen módon sem tervezhető" – mondta az InfoRádióban Vereczkey Zoltán, hozzátéve, a múlt héten személyesen találkozott Karácsony Gergely főpolgármesterrel, ám a kéréseikre kategorikus "nem" volt a válasz.

Fel kellene szerinte függeszteni a mobilitási tervet; újabb parkolóházakat követelnek és a P+R parkolók fejlesztését. A követeléseik között szerepel az is, hogy szüntesse meg a főváros az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat. "A kerékpáros város gondolata nagyon szép dolog, de Magyarországon és Budapesten ez nem tud és nem fog megvalósulni" – jelentette ki, és biztonságos kerékpárutakat kellene építeni, és nem a közlekedési főútvonalak áteresztőképességét kellene csökkenteni.

Meghirdették az "El a kezekkel a budapesti alsó rakpartoktól" programot is. "Bármit korlátozunk az alsó rakparton, Duna-parton, az a belső területeken fog forgalmi növekedést okozni, és természetesen az a cél, hogy a környezetszennyezés legyen kevesebb, az éppen ellenkezőleg fog megvalósulni, magasabb környezetszennyezés lesz" – mondta.

Azt is kérték, hogy a főváros tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását.

"Aztán van ez a generális kérésünk, hogy amikor a kormányzat valamiféle budapesti közlekedésszervezési projektbe fog, akkor mindenképpen kérjük a fővárost, hogy támogassa. Itt elsősorban a Duna-hidak építéséről van szó" – mondta Vereczkey Zoltán.

Még öt évet szerinte ezzel a közlekedésszervezési koncepcióval a főváros nem bír ki következmények nélkül.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Donald Trump már látja a békemegállapodást

Donald Trump már látja a békemegállapodást

Donald Trump szerint az ukrajnai háború lezárásáról szóló tárgyalások végső szakaszában járnak. Az amerikai elnök erről Volodimir Zelenszkij társaságában beszélt, amikor floridai rezindenciáján fogadta az ukrán államfőt vasárnap.
Putyin háborús ultimátuma árnyékában találkozik Trump és Zelenszkij – háborús híreink vasárnap

Putyin háborús ultimátuma árnyékában találkozik Trump és Zelenszkij – háborús híreink vasárnap

Oroszország szombat este újabb rakétatámadást indított Kijev és Ukrajna több régiója ellen, amely miatt az ukrán főváros egyes részein megszűnt az áram- és a távhőszolgáltatás. A támadás közvetlenül megelőzte Volodimir Zelenszkij ukrán elnök amerikai látogatását, ahol Donald Trump elnökkel folytat tárgyalásokat a 20 pontos béketerv véglegesítése érdekében. Az egyik legkritikusabb kérdése továbbra is az, hogy mely területeket adnák át Oroszországnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×