eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 28. szombat Kamilla
Nyitókép: Pixabay.com,

Vereczkey Zoltán: még öt évet ezzel a közlekedésszervezési koncepcióval a főváros nem bír ki következmények nélkül

A budapesti közlekedésszervezés súlyos problémáira hívja fel a figyelmet a fővárosi és főváros környéki vállalkozások részére írt nyílt levélben a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara.

A Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint a jelenlegi budapesti közlekedésszervezésben az eljutási idő nem tervezhető.

"A gazdasági növekedés gátjává vált már az a közlekedésszervezési gyakorlat, amely a forgalmi áteresztő kapacitások csökkentését és a tiltást ismeri egyedüli szervezési eszközként. Mi azt gondoljuk, hogy össze lehet egyeztetni mind a környezetvédelmi, mind a közlekedési szempontokat, de az nem lehetséges, hogy az ország fővárosa, Budapest, a gazdasági centrum olyan közlekedési kínálattal rendelkezzen, amelyben az eljutási idő semmilyen módon sem tervezhető" – mondta az InfoRádióban Vereczkey Zoltán, hozzátéve, a múlt héten személyesen találkozott Karácsony Gergely főpolgármesterrel, ám a kéréseikre kategorikus "nem" volt a válasz.

Fel kellene szerinte függeszteni a mobilitási tervet; újabb parkolóházakat követelnek és a P+R parkolók fejlesztését. A követeléseik között szerepel az is, hogy szüntesse meg a főváros az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat. "A kerékpáros város gondolata nagyon szép dolog, de Magyarországon és Budapesten ez nem tud és nem fog megvalósulni" – jelentette ki, és biztonságos kerékpárutakat kellene építeni, és nem a közlekedési főútvonalak áteresztőképességét kellene csökkenteni.

Meghirdették az "El a kezekkel a budapesti alsó rakpartoktól" programot is. "Bármit korlátozunk az alsó rakparton, Duna-parton, az a belső területeken fog forgalmi növekedést okozni, és természetesen az a cél, hogy a környezetszennyezés legyen kevesebb, az éppen ellenkezőleg fog megvalósulni, magasabb környezetszennyezés lesz" – mondta.

Azt is kérték, hogy a főváros tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását.

"Aztán van ez a generális kérésünk, hogy amikor a kormányzat valamiféle budapesti közlekedésszervezési projektbe fog, akkor mindenképpen kérjük a fővárost, hogy támogassa. Itt elsősorban a Duna-hidak építéséről van szó" – mondta Vereczkey Zoltán.

Még öt évet szerinte ezzel a közlekedésszervezési koncepcióval a főváros nem bír ki következmények nélkül.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A kegyelmi ügytől a nemzeti konzultációig – Magyarország egy éve

2024
A kegyelmi ügytől a nemzeti konzultációig – Magyarország egy éve

A 2024-es év fordulatot hozott a magyar belpolitikában. Megjelent egy új szereplő, majd egy párt, maga mögé állította az ellenzéki szavazókat, és két nagy szemben álló politikai tábor alakult ki az országban. Az InfoRádió összeszedte 2024 legfontosabb belpolitikai eseményeit.
VIDEÓ
Összeveszhet Ukrajna és Szlovákia az orosz gáz miatt, újabb magasrangú orosz tisztet likvidáltak volna az ukránok

Összeveszhet Ukrajna és Szlovákia az orosz gáz miatt, újabb magasrangú orosz tisztet likvidáltak volna az ukránok

Kemény árampiaci megtorló lépést helyezett kilátásba Robert Fico szlovák miniszterelnök amiatt, hogy az ukránok miatt nem folytatódik januártól az orosz gáz ukrajnai tranzitja, és személyesen is Volodimir Zelenszkij ukrán elnököt hibáztatta azért, hogy nem lett még tűzszünet. Közben megkapta Ukrajna az első amerikai LNG-szállítmányt Görögország felől, ami az oroszok által elpusztított ukrajnai energetikai infrastruktúra miatt is hasznos pótlás lehet. Az orosz FSZB pedig azt jelentette be, hogy meghiúsított egy-egy trükkös célzott támadást egy magasrangú katonatiszt és egy katonai blogger ellen, mert valaki meghekkelte a folyamatot, amely kapcsán hordozható hangszóróba rejtett pokolgép robbant volna. Szombati orosz-ukrán háborús hírfolyamunk az alábbiakban olvasható.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 28. 10:12
×
×
×
×